تقاضای القایی منجر به چالش‌اقتصادی در نظام‌ بیمه ای می‌شود


تقاضای القایی منجر به چالش‌اقتصادی در نظام‌ بیمه ای می‌شود

به گزارش شبکه خبری بانک و بیمه  بینا به نقل از مهر  به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد حسینی بیان کرد: استقرار نظام ارجاع مبتنی بر پزشکی خانواده اثربخش ترین راهکار ارتقای سطح سلامت جامعه در درجه اول و مدیریت منابع بخش سلامت در درجه بعد است. وی افزود: یکی از راهکارهای مدیریت...

به گزارش شبکه خبری بانک و بیمه "بینا" به نقل از مهر

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد حسینی بیان کرد: استقرار نظام ارجاع مبتنی بر پزشکی خانواده اثربخش ترین راهکار ارتقای سطح سلامت جامعه در درجه اول و مدیریت منابع بخش سلامت در درجه بعد است.

وی افزود: یکی از راهکارهای مدیریت منابع بخش سلامت، ارتقای فرآیند نسخه نویسی و تجویز خدمات تشخیصی است. ازسوی دیگر نظام تولید و گردش اطلاعات و پس از آن تجزیه و تحلیل هزینه‌های سلامت مبتنی بر گزارش‌های آماری راهکارهایی برای احصای تجویزهای خارج از استاندارد است.

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران گفت: تقاضای القایی منجر به چالش‌های اقتصادی و ساختاری برای نظام‌های بیمه‌ای می‌شود.ازجمله چالش‌های اقتصادی می‌توان به افزایش بدهی بیمه‌ها، تاخیر بیمه‌ها در باز پرداخت مطالبات موسسات ارائه کننده خدمات سلامت و تعرفه‌های غیرواقعی اشاره کرد.

حسینی بیان کرد: در نظام ارجاع مبتنی بر پزشکی خانواده از تقاضای القایی تا حد زیادی اجتناب می‌شود و بهره‌مندی مردم از خدمات تشخیصی و درمانی منطبق با اصول علمی خواهد بود.

کد خبر 4817219

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی