کار جدید بازیگران سرشناس/ از امین حیایی تا آتیلا پسیانی و شقایق دهقان


کار جدید بازیگران سرشناس/ از امین حیایی تا آتیلا پسیانی و شقایق دهقان

روزنامه خراسان نوشت: مدتی پیش به بهانه حضور امیرحسین آرمان و سروش جمشیدی در تبلیغ تلویزیونی دو نشان تجاری، درباره حضور بازیگران و چهره‌ها در تیزرهای تبلیغاتی نوشتیم، اما به تازگی انگار موج تازه‌ای از حضور بازیگران جدید در تبلیغات تلویزیون به راه افتاده است.

در روزهای اخیر چهره‌هایی مانند امین حیایی، شقایق دهقان و آتیلا پسیانی در آگهی‌های تلویزیون دیده شده‌اند و رویا تیموریان هم گوینده تبلیغ یک پودر ماشین لباس شویی بوده است. حضور پررنگ هنرمندان در تبلیغات پیشتر هر از گاهی یکی از هنرمندان در آگهی تبلیغاتی نشان‌های تجاری بازی می‌کرد و تعداد این آگهی‌ها در تلویزیون محدود بود اما به تازگی تعداد آن‌ها در تلویزیون بیشتر شده است و چهره‌ها حضور پررنگی در تبلیغات داشته‌اند. این روزها به طور همزمان شاهد حضور چهار بازیگر در تبلیغات تلویزیون هستیم.

پیش از آن‌ها هم آگهی‌هایی با حضور سروش جمشیدی و امیرحسین آرمان از شبکه‌های مختلف تلویزیون دیده شده بود و پخش این تیزرها نیز همچنان کم و بیش ادامه دارد. در واقع از میان تبلیغاتی که در طول شبانه‌روز از تلویزیون پخش می‌شود، شش تیزر تبلیغاتی، با حضور بازیگران پخش شده است. به نظر می‌رسد هنرمندان نسبت به گذشته، بیشتر به حضور در تبلیغات روی آورده‌اند.

با حضور هنرمندان باسابقه

یکی از تفاوت‌های مهمی که میان این چهار آگهی جدید در مقایسه با تیزرهای تبلیغاتی که به تازگی با حضور هنرمندان در تلویزیون دیده‌ایم وجود دارد، تفاوت جایگاه هنری این بازیگران است. تا قبل از این کمتر دیده بودیم که هنرمندان باسابقه‌ای مانند آتیلا پسیانی یا رویا تیموریان در تیزرهای تبلیغاتی حاضر شوند و محصولاتی مثل چای و مواد شوینده را تبلیغ کنند! علاوه بر آن‌ها، حضور امین حیایی در جایگاه یک ستاره سابق سینما که هنوز کمابیش محبوب است، در تبلیغ یک سس گوجه‌فرنگی، عجیب و جزو موارد استثناست که معمولا کمتر شاهد آن هستیم.

نکته دیگری که درباره هر چهار تیزر تبلیغاتی به چشم می‌آید، کیفیت پایین آن‌هاست. در این آگهی‌ها مانند بسیاری از تبلیغاتی که دیده‌ایم و چهره شناخته‌شده‌ای در آن حضور ندارد، جذابیت و خلاقیت ویژه‌ای دیده نمی‌شود. تبلیغ سس گوجه با حضور امین حیایی، در ابتدا توجه مخاطب را جلب می‌کند اما بعد به بی‌مزه‌ترین شکل ممکن، مردم را به استفاده از آن سس تشویق می‌کند.

در تبلیغ چای با حضور آتیلا پسیانی، از ایده تکراری و دم‌دستی مصرف یک نشان تجاری خاص در طول سال‌ها استفاده شده، تبلیغ پودر لباس شویی نیز که رویا تیموریان گوینده آن است، یک تبلیغ معمولی‌ است و تبلیغ نوشابه با حضور شقایق دهقان هم سعی دارد نشان بدهد که دو خواهر با وجود اختلاف سلیقه شدید، بر سر نوشابه آن برند خاص، با یکدیگر موافق هستند که این تبلیغ هم چندان خوب و جالب از آب درنیامده است.

این آگهی‌ها در دسته‌بندی محصول هم مشترک هستند. جز تبلیغ پودر لباس شویی، هر سه محصول دیگری که آتیلا پسیانی، امین حیایی و شقایق دهقان تبلیغ کرده‌اند، جزو محصولات خوراکی هستند.

صرفا برای جذابیت

استفاده از هنرمندان برای تبلیغ محصولات مختلف، چیز جدید یا عجیبی نیست و ترفند تبلیغاتی مرسومی است، اما معمولا از چهره‌ها در تبلیغ محصولات خاصی استفاده می‌شود. مثلا از بازیگران پرطرفداری که از لحاظ ظاهری، برای تبلیغ پوشاک یا کیف و کفش مناسب هستند و حضورشان در آن تبلیغ توجه مردم را جلب می‌کند، در تیزرها استفاده می‌شود.

حضور بازیگران در تبلیغ محصولاتی مانند سس گوجه‌فرنگی، چای، نوشابه و مایع لباس شویی، توجیه یا لزوم خاصی ندارد و به واسطه شهرت هنرمندان، صرفا برای ایجاد جذابیت در تبلیغ از آن‌ها استفاده شده است. شاید اگر رویا تیموریان گوینده تبلیغی بود که در آن صدای خاصش کارکرد ویژه‌ای داشت یا امین حیایی پوشاک تبلیغ می‌کرد، حضور آن‌ها در تبلیغات جالب‌تر بود.

۲۴۱۲۴۱

کد خبر 1355959

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022