نتایج نهایی انتخابات یازدهمین دوره مجلس در حوزه انتخابیه زاهدان اعلام شد


نتایج نهایی انتخابات یازدهمین دوره مجلس در حوزه انتخابیه زاهدان اعلام شد

زاهدان- ایرنا- رییس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان گفت: نتایج نهایی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه زاهدان که به تایید شورای نگهبان رسید، اعلام شد.

علی زینی وند روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حوزه انتخابیه زاهدان حسینعلی شهریاری با ۶۵ هزار و ۴۲ رای و فداحسین مالکی با ۶۳ هزار و ۲۷۷ رای از تعداد ۱۷۵ هزار و ۶۲ رای ماخوذه حائز اکثریت آرا شدند و در این مرحله به مجلس شورای اسلامی راه یافتند.

وی با اشاه به نتایج انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در پنج حوزه انتخابیه دیگر استان گفت: در حوزه انتخابیه چابهار، کنارک، قصرقند، نیکشهر و بخش مرکزی نیکشهر معین الدین سعیدی با ۹۰ هزار و ۸۶۳ رای از تعداد ۲۰۰ هزار و ۲۵۵ رای ماخوذه حائز اکثریت آرا شد و در همین مرحله به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

رییس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان افزود: در حوزه انتخابیه ایرانشهر، سرباز، فنوج و بخش‌های بنت، لاشار، آهوران و آشار عبدالناصر درخشان با ۹۵ هزار و ۸۹۶ رای از تعداد ۲۲۸ هزار و ۹۷۶ رای ماخوذه حائز اکثریت آرا شد و در همین مرحله راهی مجلس شورای اسلامی شد.

وی بیان کرد: در حوزه انتخابیه سراوان، سیب و سوران و مهرستان ملک فاضلی با ۴۳ هزار و ۵۳۰ رای از تعداد ۱۲۳ هزار و ۴۴۵ رای ماخوذه حائز اکثریت آرا شد و در همین مرحله به مجلس شورای اسلامی راه می‌یابد.

زینی وند ادامه داد: در حوزه انتخابیه خاش، میرجاوه و بخش‌های نصرت‌آباد و کورین اسماعیل حسین زهی با ۴۳ هزار و ۱۴۸ رای از تعداد ۸۷ هزار و ۸۸۲ رای ماخوذه حائز اکثریت آرا شد و در همین مرحله به مجلس شورای اسلامی راه پیدا خواهد کرد.

وی گفت: در حوزه انتخابیه زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون محمد سرگزی با ۷۶ هزار و ۶۸۴ رای و حبیب الله دهمرده با ۶۴ هزار و۳۱۴ رای از مجموع ۱۶۶ هزار و ۴۶۲ رای ماخوذه حائز اکثریت آراء شدند و در همین مرحله به مجلس شورای اسلامی راه یافتند.

استان سیستان و بلوچستان با ۱۸۸ هزارو ۲۲۲ کیلومتر مربع پهناورترین استان کشور دارای ۲۰ شهرستان و بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت است.

۶۲ کاندیدا در ۶ حوزه انتخابیه سیستان و بلوچستان برای بدست آوردن هشت کرسی یازدهمین مجلس شورای اسلامی با هم به رقابت پرداختند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !