ملخ صحرایی در قشم مشاهده نشد


ملخ صحرایی در قشم مشاهده نشد

قشم- ایرنا- سه هزار و 500 هکتار از مراتع قشم توسط تیم جهادکشاروزی قشم ردیابی شد که تا کنون ملخ صحرایی مشاهده نشده است.

مدیر جهاد کشاورزی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: رصدهای این مدیریت آبان‌ماه سال جاری آغاز شده و پایش‌ها همچنان ادامه دارد.

مالک یزدان پناه افزود: با توجه به اینکه از پارسیان گزارش‌هایی مبنی بر مشاهده ملخ دریافت شده و با توجه به همسایگی شهرستان لنگه، تیم ردیاب در غرب جزیره به پایش مراتع مشغول هستند.

وی ادامه داد: دهیاران و مردم محلی نقش مهمی در شناسایی و اقدام به موقع دارند که در این زمینه آموزش‌های لازم ارائه شده است.

مدیرجهاد کشاورزی اظهار کرد: از تمام دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها درخواست می‌شود در صورت مشاهده ملخ مهاجم از طریق شماره تماس‌های این مدیریت مراتب را گزارش کنند.

وی افزود: همچنین مردم شهرستان نیز به محض مشاهده دستجات ملخ مراتب را با شماره‌های ۰۷۶۳۵۳۳۴۳۵۴، ۰۹۱۷۲۸۵۴۵۰۴ و یا سامانه ۳۳۱۵ در میان بگذارند.

از ابتدای اجرای طرح مبارزه با آفت ملخ در سال گذشته تا کنون بیش از ۶۴۰ هکتار از مراتع این شهرستان در منطقه‌های روستاهای گَوَرزین، تُنبان، دیرستان، زیرانگ، دِفاری، زینبی، کووه ای و جزیره لارک سمپاشی شد.

بیش از ۵۰۰ هکتار زمین در شهرستان قشم زیر فعالیت های کشاورزی، شیلات و امور دامی قرار دارد و ۶ هزار و ۶۲۰ بهره بردار در این بخش فعال هستند.

شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در میان آب های خلیج فارس به موازات ساحل استان هرمزگان گسترده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی