12 مسجد تاریخی در کردستان مرمت شد


12 مسجد تاریخی در کردستان مرمت شد

سنندج - ایرنا - سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: 12 مسجد تاریخی و فرهنگی در استان از محل اعتبارات ملی و استانی مرمت و بهسازی شد.

اسماعیل مریوانی روز یکشنبه در این خصوص اظهار داشت: این تعداد مسجد با تخصیص مبلغ هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار ملی و استانی از سال ۹۶ تا پایان بهمن ماه ۹۸ مرمت شدند.

وی بیان اینکه این مساجد با بافت تاریخی دوره های سلجوقی تا قاجاریه در شهرهای مختلف استان قرار گرفته اند، اضافه کرد: تعدادی از این مساجد در سالهای گذشته نیز از محل اعتبارات استانی و ملی، حفاظت و مرمت شده بودند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان افزود: مسجد جامع سنندج، مسجد دو مناره سقز، مسجد قوله سنندج، مسجد خسروآباد گروس بیجار، مسجد و مقبره پیر عمر و مسجد و تکیه طاقه گوره در سنندج از جمله مهمترین مساجد مرمت شده است.

مریوانی یادآور شد: با توجه به ارزش مساجد تاریخی استان، از مردم و هیأت امناء مساجد انتظار می رود، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان را در حفاظت این مساجد یاری کنند.

وی تاکید کرد: کردستان بیش از ۲۵ مسجد تاریخی دارد که از این تعداد درحال حاضر ۲۲ مسجد در فهرست آثار ملی کشور به رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی