ظرفیت تصفیه‌خانه‌های آب کردستان به 312 هزار مترمکعب رسید


ظرفیت تصفیه‌خانه‌های آب کردستان به 312 هزار مترمکعب رسید

سنندج - ایرنا - مدیرعامل شرکت آبفای شهری کردستان گفت: ظرفیت تصفیه‌خانه‌های آب موجود در این استان از 169 هزار مترمکعب در سال 92 به 312 هزار مترمکعب در شبانه‌روز در سال 98 افزایش یافته است.

محمدحسین محمدی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکنون پنج باب تصفیه‌خانه آب در مناطق مختلف استان فعال است و ۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان از خدمات آبفای شهری بهره‌مند هستند.

وی ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در استان را در ابتدای دولت یازدهم و در طول شبانه‌روز ۱۴۸ هزار مترمکعب اعلام کرد و افزود: این رقم اکنون ۲۰۳ هزار مترمکعب است و تعداد آزمایشگاه‌های فاضلاب نیز هشت مورد است.

مدیرعامل شرکت آبفای شهری کردستان یادآور شد: در حال حاضر تعداد چاه های آب در مدار ۱۰۶ حلقه بوده و حداکثر ظرفیت منابع تامین آب به ۱۴۸ میلیون مترمکعب رسیده است.

محمدی با بیان اینکه حجم کنونی کل آب تولیدی استان ۱۱۸ میلیون مترمکعب است، اضافه کرد: طول شبکه توزیع آب استان اکنون چهار هزار و ۸۰۸ کیلومتر است، ضمن اینکه تعداد مخازن ۱۴۲ مورد است و ۲۵۳ هزار مترمکعب ظرفیت دارند.

وی از وجود ۳۹۸ کیلومتر خطوط انتقال آب در استان خبر داد و گفت: حجم فاضلاب جمع آوری شده ۲۲۵ هزار مترمکعب است و طول شبکه جمع آوری نیز از یک هزار و ۴۶۱ کیلومتر در سال ۹۲ به یک هزار و ۸۰۴ کیلومتر ارتقا یافته است.

در حال حاضر ۲۷ شهر، ۳۷۸ هزار مشترک در بخش آب و ۳۶۳ هزار مشترک بخش فاضلاب از خدمات شرکت آبفای شهری کردستان بهره‌مند هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022