قیمت تمام شده تولید شیرینی و شکلات در مشهد رو به افزایش است


قیمت تمام شده تولید شیرینی و شکلات در مشهد رو به افزایش است

مشهد- ایرنا- رییس اتحادیه صنف شیرینی‌سازان مشهد گفت: با توجه به افزایش قیمت دلار و همچنین کمبود شکر در سطح بازار قیمت تمام شده تولید شیرینی و شکلات رو به افزایش است.

محمد فرزانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در تشریح دلایل این موضوع افزود: وضعیت توزیع شکر در بازار مشهد از زمانی که مسوولیت آن از شرکت غله گرفته و به انجمن شکر ایران سپرده شده است مناسب نیست و این ماده اولیه به میزان نیاز به دست قنادان نمی‌رسد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر سهمیه شکر خراسان رضوی در سال جاری کاهش یافته است و علاوه بر آن شکر مورد نیاز استان از خوزستان تامین می‌شود که هزینه‌های سربار حمل و نقل را بر قیمت شکر اضافه می‌کند.

رییس اتحادیه صنف شیرینی‌سازان مشهد گفت: افزایش قیمت دلار و تاثیر آن بر مواد اولیه وارداتی تولید شیرینی و شکلات مانند کاکائو، کره کاکائو، وانیل و پودر نارگیل، قیمت تمام شده شیرینی و شکلات را نیز افزایش داده است.

فرزانی افزود: این اتحادیه امسال و در آستانه عید نوروز هیچ افزایشی در نرخهای مصوب شیرینی و شکلات اعمال نکرده و نرخها مربوط به سال قبل است اما اگر قیمت تمام شده شیرینی و شکلات افزایش یابد قنادان چاره‌ای جز عرضه محصول به قیمت واقعی و فروش آن بیشتر از نرخ مصوب ندارند.

علی غفوری مقدم معاون امور بازرگانی و توسعه سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اما پیش از این در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفته بود: توزیع چهار هزار تن شکر طرح تنظیم بازار نیز به قیمت هر کیلوگرم حداکثر ۵۰ هزار ریال در بخش‌های صنعت و صنوف خراسان رضوی آغاز شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا