مه غلیظ دید افقی رانندگان را در خراسان شمالی کاهش داد


مه غلیظ دید افقی رانندگان را در خراسان شمالی کاهش داد

بجنورد- ایرنا- ربیس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: هم اینک مه غلیظی بیشتر محورهای استان را فراگرفته که باعث کاهش دید افقی رانندگان به کمتر از سه متر شده است.

سرهنگ علیرضا حسین زاده روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر شدت مه گرفتگی محورهای بجنورد به آشخانه، بجنورد به اسفراین، شیروان به فاروج و آشخانه به چمن بید بیشتر از دیگر محورها گزارش شده است.

وی با بیان اینکه در دیگر محورهای استان نیز شاهد مه گرفتگی با غلظت کمتر هستیم، رعایت سرعت مطمئنه و روشن نگه داشتن چراغ های مه شکن خودرو و پرهیز از توقف های غیرضروری در حاشیه راه ها را متذکر شد.

وی اظهار داشت: همچنین از رانندگان خواسته می شود بویژه در محورهایی که در حاشیه مناطق مسکونی قرار دارند با توجه به احتمال عبور عابر پیاده حتما احتیاط بیشتری داشته باشند و با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

استان خراسان شمالی با پنج هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی در شمال شرق کشور و در حد فاصل استان های شمالی به مشهد مقدس قرار دارد.

استان خراسان شمالی، بدون احتساب راه های روستایی، یکهزار و ۳۴۳ کیلومتر راه دارد که ۱,۵۴ درصد از راه های کشور را شامل می شود.

اکنون ۱۶۶ کیلومتر بزرگراه، ۴۳۲ کیلومتر راه اصلی و ۷۴۵ کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.

طول راه های روستایی استان هم چهار هزار و ۶۵۴ کیلومتر است که ۳,۶ درصد از راه های روستایی کشور را دارد و در جایگاه ۱۳ استان های کشور قرار گرفته است.

طول راه های شریانی استان خراسان شمالی ۶۳۷ کیلومتر است که ۱,۸ از راه های شریانی کشور را شامل می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول