2500 هکتار از باغات چهارمحال و بختیاری اصلاح و احیا شد


2500 هکتار از باغات چهارمحال و بختیاری اصلاح و احیا شد

شهرکرد- ایرنا- مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امسال در 2 هزار و 500 هکتار از باغات استان طرح اصلاح و احیا و 300 هکتار حذف و جایگزینی انجام شده است.

ابراهیم شیرانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: طرح اصلاح، احیا، جایگزینی و توسعه باغات به منظور افزایش تولید محصولات باغی با حمایت دولت در سطح باغات استان انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: اقدامات اصلاح و احیای باغات درجه ۲ با عملیات هرس، حذف و جایگزینی درختان فرسوده، تغذیه، افزایش ماده آلی خاک، اصلاح و بهبود سیستم آبیاری و مدیریت کشت باغ انجام می‌شود که در در دستورکار سازمان قرار دارد.

شیرانی، با اشاره به سرمازدگی باغات کشاورزی استان در زمان باردهی، گفت: تلاش این سازمان، جایگزینی ارقام دیرگل در محصولات باغی است تا به بتوان از سرمازدگی و خسارت به محصولات باغی کشاورزان جلوگیری کرد، اگر چه استفاده از ارقام دیرگل به استقبال خود کشاورز بستگی دارد.

وی در ادامه با اشاره به طرح توسعه باغات در اراضی شیب‌دار استان، بیان کرد: این طرح در دو حوزه باغات آبی و دیم انجام می‌شود که به دلیل شرایط آبی، این نوع کشت محدودتر است اما در کشت باغات به روش دیم متقاضیان بسیاری وجود دارد.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: طرح توسعه باغات دیم در اراضی شیب‌دار استان در مناطقی همچون لردگان، اردل و کوهرنگ که امکان توسعه در آن مناطق وجود دارد انجام می‌شود و در حال حاضر یک هزار و ۸۵۰ هکتار بادام دیم و ۸۵۰ هکتار انگور دیم در اراضی شیب‌دار استان کشت شده است.

به گزارش ایرنا، هم اکنون نزدیک به ۴۲ هزار هکتار باغ در استان وجود دارد و چهارمحال و بختیاری در برخی محصولات باغی از جمله بادام مامایی سرآمد کشور است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله مرگبار شرور خطرناک به 2 مرد جلوی جگرکی در شهریار / این قاتل 2 سال زندگی پنهانی داش...