شورای سیاست‌گذاری جشنواره تئاتر «بچه‌های مسجد» تشکیل می‌شود


شورای سیاست‌گذاری جشنواره تئاتر «بچه‌های مسجد» تشکیل می‌شود

سعادتی با بیان اینکه تولید 40 نمایش‌نامه برای ارتقای کیفی تئاتر بچه‌های مسجد سفارش داده شده است، گفت: شورای سیاست‌گذاری جشنواره تئاتر «بچه‌های مسجد» تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان: مرحله نهایی داوری رویداد ملی «فهما» در بخش نمایش، امروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب رضا ارزانی»، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و هیات داوران متشکل از سیدحسین فدایی حسینی، کوروش زارعی و شهرام کرمی برگزار شد.

بر پایه این گزارش «سعید سعادتی» در این نشست طی سخنانی اظهار کرد: طبق تفاهم نامه ای که ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با حوزه هنری داشت امسال چهار جریان را در عرصه تئاتر تعریف کردیم.

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد افزود: یکی از این موارد جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد بود که در قزوین برگزار می شود. همچنین اقدام دیگر نگارش 40 نمایش‌نامه ویژه کودک و نوجوان با موضوع مسجد است که تقریبا آماده شده و تاکنون تعداد 20 نمایشنامه رسیده و سه ماهه اول سال آینده 20 نمایشنامه دیگر نیز آماده شده و به دست ما می‌رسد تا بتوانیم محتوای نمایش‌های مسجدی را غنی تر کنیم.

سعادتی تاکید کرد: بحث دیگری که در قالب این تفاهم نامه با حوزه هنری انجام شده بود مساله آموزش در مساجد تهران بود که بنا است برای کل کشور پایلوت قرار دهیم، در نتیجه مقرر است در مناطق 24 گانه 24 مسجد انتخاب شوند و مساجدی که فعالیت نمایشی خوبی دارند انتخاب و از همان جا بحث آموزش و تولید را برای هر منطقه جلو ببریم که این کار نهایت به کل کشور تعمیم داده می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین شورای سیاستگذاری جشنواره تئاتر «بچه‌های مسجد» تشکیل می شود تا جشنواره ساماندهی بهتری داشته باشد، در این شورا نمایندگان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد، حوزه هنری، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیما در بخش‌های نمایشی حضور دارند.

پایان پیام/248

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا