سرمایه‌گذاری «فهما» در جذب نوآوری‌های مسجدی برای گام دوم انقلاب موثر است


سرمایه‌گذاری «فهما» در جذب نوآوری‌های مسجدی برای گام دوم انقلاب موثر است

حجت‌الاسلام حریزاوی با ابراز خرسندی از سطح کیفی آثار در بخش خلاقیت و نوآوری رویداد ملی «فهما»، گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه نوآوری در مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ما را به اهداف گام دوم انقلاب مد نظر رهبری نزدیک می‌کند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: حجت‌الاسلام «روح‌الله حریزاوی» در خصوص داوری آثار اولین رویداد ملی «فهما (پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران)» در حوزه خلاقیت، نوآوری و ایده‌پردازی گفت: خلاقیت و نوآوری از محورهایی است که جامعه ما به ویژه جامعه جوان خیلی به آن علاقمند بوده و به آن احتیاج دارند.

معاون راهبری استان‌ها و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی در رابطه با ارزیابی سطح کیفی آثار ارسالی در این بخش افزود: طبیعی است که در اولین رویداد این موضوع نیاز به تلاش بیشتر و فعالیت بیشتر دارد اما حدود ۳۰ درصد از طرح‌های نهایی ارسالی به دبیرخانه، دارای ایده‌های نو و قابل توجه بودند.

حجت‌الاسلام حریزاوی، از معرفی ایده‌های برتر خبر داد و گفت: طرح «پارک معارفی» یک طرح نوآورانه است که نمونه‌اش در مشهد اجرا شده و در بعضی استان‌های دیگر نیز در حال اجراست که امیداوریم با استقبال خوب مردم مواجه شود.

معاون راهبری استان ها و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی، با اشاره به ضرورت ورود بچه های مسجد به عرصه ایده‌پردازی، خلاقیت و نوآوری در بستر مساجد، تصریح کرد: ایجاد کانون‌های فرهنگی هنری در مسجد، در زمان خود یک پدیده خلاقانه بوده است. روزی که مساجد پذیرفتند این کانون ها در دهه هفتاد تأسیس شوند یک کار به شدت نو و جذاب و مورد استقبال اصحاب فرهنگ و هنر بود.

وی به سیر تحول فعالیت‌ها و برنامه‌های کانون‌های مساجد اشاره و تاکید کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد به‌جهت اینکه متصل به دولت هستند فراز و نشیب‌هایی داشتند.گاهی سیاست‌های دولت‌ها باعث سعه و ضیق (گشایش و بستن) فعالیت کانون‌ها و سیاست‌های کلان در حوزه مدیریت کانون‌ها شده است اما نفس این پدیده مبارک است.

حجت‌الاسلام حریزاوی، تأکیدکرد: اگر بتوانیم کسری از کانون‌ها را به سمت فعالیت های خلاق پیش ببریم و این اعتماد را بین جوانان و مسئولین ایجاد کنیم که ایده‌های نو خود را بیاورند و در صحن مسجد به اشتراک بگذارند شاهد اتفاقات بسیار مبارکی خواهیم بود.

وی اذعان کرد: اگر مسجد به معنای مرکز رشد، پذیرای گروه‌های فعال جوانان ما باشد و یک رویداد نوآورانه را پشتیبانی کند، طبیعتا شاهد رفت و آمد و بهره مندی بیشتر آنان از این فضای روحانی و خدایی خواهیم بود.

عضو هیئت انتخاب اولین رویداد ملی فهما، نقش‌آفرینی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در راستای تحقق منویات‌ رهبری در این حوزه را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: روش مدیریت فرهنگی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) یک روش تمدن پایه است. در این روش حرکت‌هایی قیمت پیدا می‌کند که بردار تمدنی را پر بکند و بتواند برای آینده انقلاب طراحی کند. قطعا با آن تأکیدات مفصلی که حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب در مورد مسجد دارند؛ پیدایش این پدیده در مسجد (یعنی ایجاد بستر برای ارائه خلاقیت ها و طرح های نوین) می‌تواند ارزشی مضاعف و ارزشمند تر ایجاد کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در گام دوم انقلاب، سرمایه‌گذاری در حوزه نوآوری در مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد می تواند ما را به اهداف موردنظر حضرت آقا نزدیک تر کند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در