تهدید مقتدی صدر به برگزاری تظاهرات میلیونی


تهدید مقتدی صدر به برگزاری تظاهرات میلیونی

رهبر جریان صدر عراق تهدید کرد تظاهراتی میلیونی را در محوطه منطقه سبز عراق به راه خواهد انداخت.

تهدید مقتدی صدر به برگزاری تظاهرات میلیونیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق امروز شنبه تهدید کرد در صورتی که در جلسه روز دوشنبه پارلمان، کابینه دولت به تصویب نرسد، اعتصابات و تظاهرات میلیونی برگزار خواهد کرد.

در بیانیه ای که در حساب توییتری مقتدی صدر منتشر شده، آمده است: در صورتی که جلسه این هفته برگزار نشود و یا یک کابینه دولتی پاک به تصویب نرسد و یا کابینه، مورد انتظار مرجعیت عالی شیعه در این کشور و نیز مردم نباشد، این مسأله، برگزاری تظاهراتی میلیونی و نیز برگزاری اعتصابات در منطقه سبز را برای فشار در جهت نجات عراق از افراد فاسد و نیز فرقه گرایی می طلبد.

وی همچنین گفت: ما به دنبال برگزاری جلسه پارلمان به منظور رأی دادن به یک تشکل وزارتی، بدون هیچ سهمیه ای هستیم؛ اما نخستین وظیفه، تعیین زمان اجرای انتخابات زودهنگام و سالم است.

سخنان مقتدی صدر پس از آن بیان می شود که محمد حلبوسی، رئیس پارلمان عراق جمعه شب در بیانیه ای تأیید کرد ریاست مجلس نمایندگان تا کنون، زمان جلسه فوق العاده رأی گیری برای کابینه را تعیین نکرده است. این در حالی است که حسن الکعبی، معاون رئیس پارلمان عراق که از ائتلاف سائرون است، روز گذشته اعلام کرده بود جلسه پارلمان روز دوشنبه برای رأی گیری در خصوص دولت علاوی تشکیل خواهد شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا