گل‌دهی درختان میوه‌های هسته‌دار در باغات سیستان و بلوچستان


گل‌دهی درختان میوه‌های هسته‌دار در باغات سیستان و بلوچستان

زاهدان- ایرنا- مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: کاهش دمای هوا در نقاط مختلف این استان سبب شکوفه‌زدن درختان میوه‌های هسته‌دار در سطح هزار و 50 هکتار از باغات این استان شد.

اردشیر شهرکی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هزار و ۵۳۴ هکتار از باغات سیستان و بلوچستان به کشت میوه‌های هسته‌دار نظیر هلو، شلیل، زردآلو، بادام و آلبالو اختصاص دارد که هزار و ۵۰ هکتار آن بارور و بقیه نابارور است.

وی افزود: زاهدان، میرجاوه و زابل عمده شهرستان‌های تولیدکننده میوه‌های هسته‌دار سیستان و بلوچستان هستند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه برداشت میوه‌های هسته‌دار استان از خرداد آغاز می‌شود، پیش‌بینی کرد ۹ هزار و ۵۳۱ تن از این محصولات در استان برداشت و روانه بازار مصرف شود.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با دارا بودن شرایط آب و هوایی تقریبا استوایی، گرم و مرطوب خواستگاه متنوع ترین میوه‌های گرمسیری کشوراست به طوری که در تولید برخی میوه‌ها در ایران بی‌رقیب است.
آب و هوای متنوع سیستان و بلوچستان زمینه را برای کشت انواع محصولات کشاورزی از جمله میوه‌های گرمسیری و سردسیری فراهم کرده است.
موز از مهمترین محصولات گرمسیری سیستان و بلوچستان است که نسبت به سایر محصولات گرمسیری بیشترین سطح زیرکشت را به خود اختصاص داده است و 'پاپایا' یا خربزه درختی نیز از دیگر محصولات گرمسیری استان محسوب می‌شود که از نواحی گرمسیری آمریکای مرکزی به این استان راه یافته، خربزه درختی پوستی بسیار نازک و مزه شیرین دارد که علاوه بر مصرف خوراکی، قابل استفاده در صنایع تبدیلی نیز است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا