منتخبان مجلس در سیستان و بلوچستان مشخص شدند


منتخبان مجلس در سیستان و بلوچستان مشخص شدند

زاهدان ایرنا- رییس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان گفت: با اتمام شمارش آراء شرکت کنندگان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، منتخبان راه یافته به مجلس از این استان مشخص شدند.

علی زینی‌وند روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تکلیف پنج حوزه از ۶ حوزه انتخابیه در سیستان و بلوچستان به صورت قطعی روشن شده است.

وی گفت: در حوزه انتخابیه چابهار، کنارک، قصرقند شهر و بخش مرکزی نیکشهر معین‌الدین سعیدی با ۹۰ هزار و ۸۶۳ رای از تعداد ۲۰۰ هزار و ۲۵۵ رای ماخوذه حائز اکثریت آرا شده و به مجلس راه پیدا کرد.

رییس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان افزود: عبدالناصر درخشان از حوزه انتخابیه ایرانشهر، دلگان، بمپور، سرباز، فنوج و بخش‌های بنت، لاشار، آهوران و آشار با ۹۵ هزار و ۸۹۶ رای از مجموع ۲۲۸ هزار و ۹۷۶ رای ماخوذه به مجلس راه یافت.

وی بیان کرد: ملک فاضلی از حوزه انتخابیه سراوان، سیب‌وسوران و مهرستان با ۴۳ هزار و ۵۳۰ رای از مجموع ۱۲۳ هزار و ۴۴۵ رای ماخوذه به مجلس راه یافت.

زینی‌وند گفت:اسماعیل حسین‌زهی از حوزه انتخابیه خاش، میرجاوه و بخش‌های نصرت آباد و کورین با ۴۳ هزار و ۱۴۸ رای از مجموع ۸۷ هزار ۸۸۲ رای ماخوذه حائز اکثریت آرا شد.

وی ادامه داد: در حوزه انتخابیه زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون محمد سرگزی با ۷۶ هزار و ۶۸۴ رای و حبیب الله دهمرده با ۶۴ هزار و ۳۱۴ رای از مجموع ۱۶۶ هزار و ۴۰۲ رای ماخوذه هر ۲ نفر حائز اکثریت آرا شدند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در حوزه انتخابیه زاهدان به دلیل اینکه تعداد شعب بیشتر بوده شمارش اولیه صورت گرفته اما باید صورت‌جلسه هیات اجرایی مورد تایید و تطبیق هیات نظارت و شورای نگهبان قرار گیرد در مراحل پایانی است و در ساعات آینده نتیجه این حوزه انتخابیه نیز که تکلیف هر ۲ منتخب آن به مجلس شورای اسلامی روشن شده به صورت رسمی پس از تطابق شورای نگهبان اعلام می‌شود.

وی به میزان مشارکت مردم نیز اشاره کرد و گفت: همانند دوره‌های گذشته از لحاظ میزان مشارکت جزو استان‌های اول کشور هستیم و حدود ۶۲ درصد مردم از واجدان شرایط در این استان در انتخابات شرکت کردند.

استان سیستان و بلوچستان با ۱۸۸ هزار و ۲۲۲ کیلومتر مربع پهناورترین استان کشور دارای ۲۰ شهرستان و بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت است.

هم اینک ۶۲ کاندیدا در ۶ حوزه انتخابیه این استان در حال رقابت انتخاباتی برای بدست آوردن هشت کرسی مجلس یازدهم هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی