رییس دانشگاه علوم پزشکی زابل: جای نگرانی نیست/ نمونه مثبت مبتلا به ویروس کرونا در زابل نداریم


رییس دانشگاه علوم پزشکی زابل: جای نگرانی نیست/ نمونه مثبت مبتلا به ویروس کرونا در زابل نداریم

رییس دانشگاه علوم پزشکی زابل افزود: یک تبعه افغان با علایم تب در بخش تنفسی که کاملا جدای از اورژانس بیمارستان زابل است تحت مراقبت قرار دارد و فعلا هیچ گونه علایم دیگری جز تب ندارد، آزمایشات لازم گرفته و ارسال شده، اوضاع تحت کنترل است و جای نگرانی نیست و احتمالا مبتلا به ویروس نیست.

دکترهادی میرزایی درگفت وگوبا ایسنا گفت: هر فردی را که علایم مشکوک داشته باشد را سریعا مورد بررسی قرار می دهیم.

وی ادامه داد: افرادی که دچار علایم باشند و یا اینکه خودشان مراجعه می کنند توسط پزشکان شناسایی و نمونه گیری انجام و به مرکز ارسال می شود و درصورت مثبت بودن جواب آزمایشات، اعلام وزارتی خواهد شد.

وی درپاسخ به این سئوال که آیا تمهیداتی اندیشیده شده تا در صورت ابتلای شخصی به ویروس کرونا، بیمارستان یا بخش خاصی در این زمینه درنظرگرفته شود گفت: بیمارستان تنفسی علارقم اینکه هنوز افتتاح نشده را به بهره برداری رسانده ایم، اورژانس و سایر بخشهای آن جهت این گونه مریض ها آماده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل افزود: مرکز فوریتها و مراکز بهداشتی و درمانی و پرسنل آموزش های لازم را بطور کامل دیده اند و بر این اساس، حساسیت ها را نیز در این خصوص بالابرده ایم.

دکترمیرزایی تصریح کرد: فعلا در زابل نمونه مثبت مبتلا به ویروس کرونا نداریم، نمونه ها گرفته شده و به زاهدان ارسال شده و درصورت مثبت بودن جهت تایید نهایی و آزمایشات تکمیلی به تهران فرستاده می شود، اما چیزی که فعلا وجود دارد این است که فرد بستری شده فقط دچارتب می باشد و علامت دیگری ندارد.

وی در خصوص استفاده از ماسک و ژل ضدعفونی نیز گفت: فقط ماسک با مارک N95 فیلتر دار تاثیرگزار است که متاسفانه نایاب شده و ژل ضدعفونی کننده هم فقط جهت این است که فرد در محیط کار و یا درماشین یا تاکسی و... دست را ضدعفونی کنند اما مهم، شستشوی مرتب دست و صورت به شیوه صحیح و دوری از افراد مشکوک به ابتلا، پرهیز از دست دادن و روبوسی کردن و...، می باشد که باید بصورت یک فرهنگ عمومی دربیاید و مردم رعایت کنند.

دکترمیرزایی افزود: ما موظف به تهیه ماسک و ژل برای همه مردم نیستیم و خود مردم باید ازبیرون تهیه کنند و یا نهادهایی همچون هلال احمر این کار را انجام دهند، کار ما آموزش و حفاظت در داخل بیمارستان و بیماریابی است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جشنواره طنز «دادخند» در یزد 2 ساله شد