نخستین همایش ملی نام‌آوران فرهنگی و ادبی معاصر ایران برگزار می‌شود


نخستین همایش ملی نام‌آوران فرهنگی و ادبی معاصر ایران برگزار می‌شود

تهران- ایرنا- نخستین همایش ملی نام‌آوران فرهنگی و ادبی معاصر ایران با بررسی کارنامه علمی ایرج افشار با همکاری موسسه خانه کتاب 4 اسفندماه در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی موسسه خانه کتاب، نخستین همایش ملی نام آوران فرهنگی و ادبی معاصر ایران با بررسی کارنامه علمی ایرج افشار ۴ اسفند ماه با حضور حسینعلی قبادی، مصطفی محقق داماد، غلامعلی حداد عادل، سید محمدکاظم بجنوری، سیدعلی آل داود، محمدرضا شفیعی کدکنی، تقی پورنامداریان، سید عبدالله انوار و علی اشرف صادقی ۴اسفند ماه در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می شود.

برنامه زمانبندی نخستین همایش ملی نام آوران فرهنگی و ادبی معاصر ایران به شرح ذیل است: در نشست ایرج افشار و مطالعات فرهنگی –اجتماعی، عیسی امن خانی با موضوع «محمود افشار و تجدد ادبی» ، علیرضا ملایی توانی با موضوع «محمود افشار و مسئله ایران»، الهام ملک زاده با موضوع «بررسی تحلیلی موقوفه محمود افشار و کارکردهای اجتماعی و فرهنگی آن»، حمیدرضا دالوند با موضوع«جایگاه پژوهش های مردم شناسی و فرهنگ مردم در کارنامه ایرج افشار» سخنرانی خواهند کرد. این نشست از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲:۳۰ در سالن اندیشه برگزار می شود.

همچنین، در نشست ایرج افشار و مطالعات تاریخی محمد رحیم ربانی زاده با موضوع «بازخوانی رویکرد تاریخ نگاری ایرج افشار»، محیا شعیبی عمرانی با موضوع «نقش مجلات آینده دکتر محمود افشار در گسترش توجه به گسترش مطالعات اسناد تاریخی»، محمد عثمانی با موضوع «از فروغی تا مصدق، انگاره های برساخته سیاسی ایرج افشار»، میثم صادقی با موضوع «دهکده باستانی تهران در آیینه میراث ایرج افشار» سخنرانی می کنند. این نشست ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷در سالن اندیشه برگزار می شود.

از دیگر نشست های نخستین همایش ملی نام‌آوران فرهنگی و ادبی معاصر ایران می توان به نشست «مطالعات نسخه پژوهی» اشاره کرد. در این نشست علی اصغر میرباقری فرد در مورد «روش تصحیح متون چندصدایی»، پریسا کرم رضایی در مورد «نقد و بررسی روش شناختی فهرست نویسی ایرج افشار در فهرست دست نویس های فارسی کتابخانه ملی و آرشیو دولتی اتریش»، نعمت الله ایران زاده با موضوع «تاملی در نسخ خطی فارسی آکادمی علوم تاجیکستان»، غلامحسین نظامی با موضوع «ایرج افشار و تاسیس آرشیو ملی در ایران» و پریسا پاسیار در مورد «ایرج افشار و دایره المعارف کتابداری و اطلاع رسانی» صحبت خواهند کرد. این نشست ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲ در سالن ادب پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می شود.

نشست «ایرج افشار و مطالعات علمی-فرهنگی» با حضور سید علی آل داود، سوسن اصیلی، بهرام پروین گنابادی و فریبا افکاری از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲ در این پژوهشگاه برگزار می شود.

نشست «یاد یاران؛ نشست گفت و گوی یاران قدیمی استاد ایرج افشار» نیز ساعت ۱۳:۳۰ در سالن حکمت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می شود.

نخستین همایش ملی نام‌آوران فرهنگی و ادبی معاصر ایران یکشنبه (۴اسفند ماه) در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به نشانی تهران بزرگراه کردستان - خیابان دکتر صادق آئینه وند (۶۴غربی) برگزار می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاپید: بن‌گویر با یک کلمه اسرائیل را رسوای عالم کرد