رویدادهای خبری گلستان در هفته‌ای که گذشت


رویدادهای خبری گلستان در هفته‌ای که گذشت

برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گلستان، تشرف یک ایتالیایی به دین اسلام در گرگان، تسریع در صدور روادید تجار ایرانی توسط ترکمنستان، انفجار در واحد تولیدی گنبدکاووس، مرگ پرندگان مهاجر در سواحل گلستان، برگزاری جشنواره موسیقی فجر در گرگان و گنبد و شکست تیم بسکتبال دختران شهر گرگان در بازی نخست فینال لیگ برتر از جمله رویدادهای خبری...

به گزارش گلستان ۲۴؛ یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی جمعه دوم اسفند همزمان با سراسر کشور در ۶ حوزه انتخابیه استان گلستان برگزار شد.

افزایش مشارکت مردم در ساعات پایانی و استقبال برای شرکت در انتخابات مسوولان ستاد انتخابات گلستان را وادار به تمدید چند مرحله‌ای مدت زمان رای گیری تا ساعت ۲۴ جمعه دوم اسفند در شهرستانهای گرگان و گنبد و ساعت ۲۳ در سایر شهرهای استان کرد.

اگر چه مشارکت مردم استان گلستان در انتخابات مجلس در مقایسه با دوره گذشته کاهش یافته اما این رقم در مقایسه با میانگین کشوری بالاتر است.

رییس ستاد انتخابات گلستان اعلام کرد از مجموع یک میلیون و ۳۳۰ هزار واجد شرایط رای دهی در استان، ۷۶۱ هزار و ۷۱۲ نفر معادل ۵۷.۲۴ درصد در انتخابات اسلامی شرکت کردند.

**

سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری گرگان گفت: با هدف پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، محیط درونی همه اتوبوس‌های درون شهری گرگان هر شب شست‌وشو و ضدعفونی می‌شود.

مهدی کمال‌غریبی اظهار داشت: این تصمیم با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و همچنین تایید جان باختن تعدادی از هموطنان و بستری شدن جمعی دیگر با داشتن نشانه‌های مشکوک به این ویروس گرفته شد.

وی خاطرنشان کرد: گرگان ۸۸ اتوبوس درون شهری دارد که روزانه هزاران شهروند از آن استفاده می کنند که انجام این کار می تواند خیال آن ها برای استفاده از این وسیله حمل و نقل عمومی را آسوده کند.

**

یک تبعه کشور ایتالیا با حضور در دفتر امام جمعه گرگان و جاری ساختن شهادتین به دین اسلام مشرف و مسلمان شد.

آدریانو نولینی که پیش از این مسیحی بود با ایمان به وحدانیت باری‌ تعالی و نبوت پیامبر اکرم (ص) و امامت دوازده معصوم (ع) و بیان شهان به دین اسلام مشرف شد.

**

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت که ۱۶ هزار نفر از سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر که به مدت ۵ شب در گرگان و گنبدکاووس برگزار شده بود، استقبال کردند.

عادله کشمیری اظهار داشت: در این جشنواره ۲۸ گروه موسیقی در قالب ۳۵۰ هنرمند تولیدات خود را برای علاقه‌مندان اجرا کردند.

وی بیان کرد: یکی از ویژگی‌های این جشنواره، برگزاری اولین اجرای ارکستر صد نفره ۲ تارنوازی ترکمن بود.

**

داستان مرگ پرندگان مهاجر که از اوایل بهمن ماه در شبه جزیره میانکاله استان مازندران آغاز شده بود، به شرق خلیج گرگان نیز کشیده شده و خبرها حکایت از آن دارد که لاشه ۸۰۰ قطعه انواع پرنده مهاجر از این منطقه جمع‌آوری شد.

هفته گذشته مشاهده لاشه تلف شده تعدادی پرنده در سواحل شهرستان بندرگز توسط خبرگزاری ایرنا منتشر شد اما مدیرکل دامپزشکی گلستان در گفت و گو با رسانه‌های استان این موضوع را تکذیب کرده بود.

**

بدحسابی در پرداخت بدهی به پیمانکار ساخت زیرگذر جاده ناهارخوران و روگذر ترمینال گرگان سبب شد تا بر اساس رای دادگاه، شهرداری این شهر مکلف به پرداخت ۴۷ میلیارد غرامت به پیمانکار سازنده طرح شود.

بر اساس این لایحه و دادنامه های شعبه نهم دادگاه حقوقی گرگان، شهرداری این شهر به دلیل عمل نکردن به تعهدات قانونی به پیمانکار و خسارت های وارده ناشی از تاخیر، مکلف به پرداخت ۴۷۵ میلیارد ریال غرامت به پیمانکار سازنده زیرگذر جاده ناهارخوران گرگان و روگذر ترمینال شد.

**

دومین همایش ملی ریاضی و آمار برای آشنایی و تبادل نظر علمی استادان و متخصصان رشته ریاضی و آمار از دانشگاه‌های مختلف کشور با آخرین دستاوردهای علمی این حوزه، در دانشکده علوم پایه، فنی و مهندسی دانشگاه گنبدکاووس برگزار شد.

**

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گنبدکاووس اعلام کرد که کسبه و بازاریان متخلف این شهرستان مرزی از ابتدای امسال تا پایان دی ماه و در قالب ۳۸۱ فقره پرونده به دلیل گرانفروشی، کم فروشی و یا عرضه خارج از شبکه توزیع، ۲۹ میلیارد و ۷۶۵ میلیون ریال جزای نقدی تعزیر شدند.

**

فرمانده انتظامی گنبدکاووس گلستان اعلام کرد که بر اثر وقوع انفجار ناشی از نشت گاز نیتروژن در یکی از خطوط تولید کارخانه نئوپان این شهرستان، چهار کارگر مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند.

**

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان گفت که از ابتدای سال تاکنون ۲۶ واحد صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان از کلینیک صنعتی این شرکت، مشاوره کسب و کار دریافت کردند.

**

سفیر ایران در ترکمنستان گفت که تسریع صدور روادید برای تجار ایرانی از طرف کشور ترکمنستان به عنوان یک موضوع مهم در رونق و توسعه تجارت خارجی در حال پیگیری است.

غلام‌عباس ارباب خالص در نشست با فعالان اقتصادی گلستان اظهار داشت: ایران با ترکمنستان تفاهم نامه صدور روادید دارد و تجار می توانند از طریق مکاتبه اتاق بازرگانی با سفارت ترکمنستان برای دریافت ویزا اقدام کنند.

**

دادستان گرگان از دستگیری چند نفر در گرگان و علی‌آبادکتول به دلیل خرید و فروش رای خبر داد و گفت: در دیگر حوزه‌های انتخابیه استان گلستان هم چند گزارش تخلف انتخاباتی مشاهده اما به بازداشت منجر نشد.

**

تیم بسکتبال دختران شهر گرگان در اولین مسابقه فینال لیگ برتر بسکتبال زنان ایران در خانه با نتیجه ۵۶ به ۵۳ مغلوب تیم گروه بهمن تهران شد.

تیم دختران شهر گرگان پنجشنبه هشتم اسفند در دومین بازی فینال در تهران به مصاف گروه بهمن خواهد رفت.

**

تیم والیبال شهرداری گنبدکاووس در هفته هفدهم مسابقات لیگ برتر والیبال کشور، میزبان شهروند اراک بود که با نتیجه سه بر صفر، میهمان خود را با شکست بدرقه کرد.

ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رائفی پور: مستاجرم