49 نفر در تصادفات جنوب سیستان و بلوچستان مصدوم شدند


49 نفر در تصادفات جنوب سیستان و بلوچستان مصدوم شدند

زاهدان- ایرنا- فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان گفت: حوادث رانندگی هفته گذشته در جنوب این استان هفت کشته و 49 مجروح برجا گذاشت.

سرهنگ یداله ستوده روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان فوتی در جاده‌های جنوب سیستان و بلوچستان نتیجه ۳۹ فقره تصادف بوده است.
وی سرعت زیاد، رعایت نکردن حق تقدم، انحراف و تجاوز به چپ را از دلایل عمده بروز حوادث رانندگی این مدت در جاده‌های جنوب سیستان و بلوچستان عنوان کرد.
فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان گفت: ۳۰درصد تصادفات این مدت ناشی از واژگونی و بقیه مربوط به برخورد ۲ وسیله نقلیه بایکدیگر و عابر پیاده و موتورسیکلت بوده است.
وی بیان کرد: وجود راه‌های دو طرفه، قوس و پیچ های فراوان در کنار سرعت زیاد، قاچاق سوخت، انسان و کالا و رعایت نکردن قانون از مهمترین دلایل افزایش تصادفات در سیستان و بلوچستان است.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی راه‌های ارتباطی دارای ۲ قرارگاه پلیس راه و ۲ اداره کل راه و شهرسازی در شمال به مرکزیت زاهدان و جنوب به مرکزیت ایرانشهر است که شهرستان‌های شمالی و مرکزی شامل زابل، هیرمند، زهک، نیمروز، هامون، زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب سوران و مهرستان زیر پوشش قرارگاه شمال و شهرستان‌های جنوبی ایرانشهر، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، کنارک و چابهار زیرپوشش قرارگاه پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر