اسقف اعظم ارامنه: انتخابات آرام رهاورد بزرگی برای ایران است


اسقف اعظم ارامنه: انتخابات آرام رهاورد بزرگی برای ایران است

تهران- ایرنا- اسقف اعظم ارامنه در ایران گفت: خوشحالم که انتخابات در شرایط صلح و آرامش برگزار می شود و این رهاورد بزرگی برای ایران است.

سبوه سرکیسیان روز جمعه در حاشیه بازدید استاندار تهران از روند برگزاری انتخابات در میان اقلیت‌های دینی در کلیسای سرکیس مقدس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ما به عنوان اقلیت دینی، از ایرانیان اصیل هستیم بنابراین با شرکت در انتخابات وظیفه خود را در برابر سرزمینمان انجام می‌دهیم.

وی یادآورشد: طبیعی است هر نوع موفقیت مربوط به کشور موفقیت ما هم محسوب می‌شود.

اسقف اعظم ارامنه در ایران گفت: طبیعی است اینجا کشور خودمان محسوب می شود و هزاران سال است که در این کشور زندگی می‌کنیم و خونمان را برایش ریخته‌ایم و باید سرنوشت آن برایمان مهم باشد.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از بامداد روز جمعه دوم اسفندماه آغاز شده است.

بنا به اعلام ستاد انتخابات استان تهران، شمار افراد واجد شرایط حق رای در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در این استان، ۹ میلیون و ۶۴۴ هزار و ۹۸۱ نفر است که تعداد ۲۰۰ هزار و ۱۹۸ نفر رای اولی هستند.

در کل کشور ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۱۵۹ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد، ۲ میلیون و ۹۳۱ هزار و ۷۶۶ نفر کسانی هستند که با رسیدن به سن ۱۸ سالگی برای اولین بار می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

۶ هزار و ۶۸۹ شعبه اخذ رای نیز در استان تهران برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای خبرگان رهبری پیش‌بینی شده که از این تعداد، ۶ هزار و ۱۱۲ شعبه شهری، ۵۷۷ شعبه روستایی و ۴۶۱ شعبه سیار اخذ رای است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه احزاب و تشکلها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!