حضور گسترده سیل‌زدگان چابهار در پای صندوق‌های رای


حضور گسترده سیل‌زدگان چابهار در پای صندوق‌های رای

چابهار- ایرنا- سیل‌زدگان مناطق مختلف و روستاهای دور و نزدیک چابهار با حضور گسترده در پای صندوق‌های رای و خلق حماسه‌ای دیگر عشق و پایبندی به نظام و میهن و سربلندی ایران اسلامی را به نمایش گذاشتند.

حوزه انتخابیه چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی با یک نماینده در جنوب سیستان وبلوچستان در سالجاری در پی بارندگی های سیل آسا خسارت بیش از سه هزار میلیارد تومانی دید.

مشکلات و ویرانی های سیل نیز باعث نشد تا مردم از حضور در پای صندوق های رای جا بمانند و با مشارکت خوب خود بار دیگر حماسه ای بزرگ آفریدند.

معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه چابهار در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امروز چندین نوبت از شعب اخذ رای سطح شهرستان بازدید کرده و از نزدیک در جریان فرآیند رای گیری قرار گرفتم.

رحمدل بامری افزود: در این بازدیدها روند برگزاری، استعلام و احراز هویت، نظارت و بازرسی عوامل و تعامل بین ناظران و بازرسان بسیار خوب ارزیابی شد.

وی بیان کرد: اقشار مختلف مردم از ساعت های ابتدایی صبح امروز با حضور در شعب اخذ رای در آستانه ثبت حماسه ملی دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی هستند.

وی به حضور و مشارکت حداکثری مردم اشاره و خاطرنشان کرد: دشمنان با تمام وجود تلاش می کنند با استفاده از جنگ روانی مردم را از آینده نظام ناامید کنند اما به کوری چشم همه آنها مردم با حضور پر شور خود خیال خامشان را نقش بر آب کردند.

فرماندار چابهار گفت: مردم بار دیگر با عمل به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مقاومت و ایستادگی ایران اسلامی را به رخ جهانیان کشاندند.

وی ادامه داد: بر اساس پیگیری ها و بررسی های انجام شده حضور مردم سیل زده در انتخابات قابل توجه است بطوریکه این عزیزان به شکرانه رحمت الهی و همت و همیاری هموطنان در زمان سیل، انگیزه ای مضاعف گرفته و در این صحنه مهم سرنوشت ساز شرکت کرده اند.

بیش‌از پنج هزار نفر، کار برگزاری انتخابات در چابهار را برعهده دارند

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: پنج هزار و ۲۰۰ نفر عوامل اجرایی، بازرسی، نظارت و امنیت برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را در حوزه انتخابیه چابهار، نیکشهر و قصرقند بر عهده دارند.

بامری اظهار داشت: ۲۹۹ شعبه اخذ رای شامل ۱۱۷ شعبه ثابت و ۱۸۲ شعبه سیار در حوزه انتخابیه چابهار پیش‌بینی شده و انتخابات در تمام شعب به صورت آنلاین و الکترونیکی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: برای افراد واجد شرایط شناسنامه و کارت ملی و یا شناسنامه‌ای که کدملی داشته باشد الزامی و پس از احراز هویت می‌تواند رای خود را به صندوق بیندازند.

فرماندار چابهار افزود: امکان رای تکراری، به سن قانونی نرسیده، شناسنامه جعلی و متعلق به دیگری و فوتی در این انتخابات هرگز وجود ندارد و می‌توان گفت علاوه‌بر این شروع و تجمیع انتخابات هم به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: رعایت قانون، سلامت و امنیت انتخابات و فراهم کردن زمینه مشارکت حداکثری وظیفه ستاد انتخابات حوزه انتخابیه چابهار است.

بامری گفت: تاکنون ۲۱ نامزد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ٢۴ بهمن تبلیغات انتخاباتی خود را در شهرستان‌های چابهار، کنارک و قصرقند آغاز کرده‌اند و در نهایت ۱۰ نفر برای رقابت باقی ماندند.

وی بیان کرد: کمیته‌های پیشگیری از تخلفات، اجرایی، اطلاع‌رسانی و تبلیغات، فناوری و پشتیبانی در فرمانداری چابهار برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات تشکیل شده است.

بامری اظهار داشت: حوزه انتخابیه چابهار، کنارک، قصرقند، شهر و بخش مرکزی نیکشهر یکی از ۶ حوزه انتخابات مجلس شورای اسلامی سیستان و بلوچستان است که به مرکزیت چابهار یک نماینده دارد.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان وفرماندار شهرستان ویژه چابهار بیان کرد: رعایت حق الناس، قانون‌مداری و صیانت از آرای مردم بسیار مهم و حائز اهمیت است.

فرماندار چابهار گفت: همدلی باید در بین تمامی عوامل انتخابات حاکم باشد و بازرسان نیز تعامل خوبی با عوامل اجرایی داشته و با دقت نظر و عمل بر اساس قانون این مسوولیت خطیر را به خوبی به انجام برسانند.

وی با اشاره به اصل بی طرفی عوامل انتخابات اظهار داشت: هر فردی از هر جناحی توسط مردم انتخاب شود برای مجریان تفاوتی ندارد؛ بلکه مهم رعایت دقیق آیین نامه‌های اجرایی، رعایت سلامت و دقت در روند برگزاری انتخابات است.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر فراهم کردن بستر مناسب برای حضور پرشور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات گفت: رای اولی‌ها اولین حضور سیاسی خود را تجربه می‌کنند که بسیار سرنوشت ساز است.

وی افزود: در واقع جشن تکلیف حق انتخاب و حق حضور آگاهانه،با بصیرت و ترغیب دیگران در مدیریت جامعه است.

بامری بیان کرد: رای اولی‌ها با مشارکت حداکثری و حضور آگاهانه در این آزمون سیاسی دشمن را مایوس و نا امید می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا