آخرین آمار مشارکت کرمانی‌ها در انتخابات کرمان جزو 10 استان برتر


به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی دهقان عصر جمعه در جمع...


به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی دهقان عصر جمعه در جمع اصحاب رسانه بیان داشت: کمیته بازرسی وزارت کشور یک رئیس با پنج هیئت در استان دارد و در هر شهرستان یک هیئت سه نفره دارد که کار بازرسی را بر عهده دارند.

وی افزود: در استان کرمان دو هزار و ۲۴۹ بازرس وجود دارد و همچنین ۳۲ نفر هم بازرس ویژه داریم به عنوان مثال در شهرستان کرمان پنج بازرس، رفسنجان سیرجان و جیرفت هر کدام دو بازرس و برای بقیه شهرها یک بازرس وجود دارد که در قالب ۲۳ تیم هیئت بازرسی و یک تیم بازرسی استان مشغول فعالیت هستند.

رئیس کمیته بازرسی ستاد انتخابات استان کرمان گفت: میزان مشارکت در استان تاکنون ۴۸ درصد آقایان و ۵۲ درصد خانم‌ها بوده است.

دهقان تصریح کرد: الحمدالله تا به حال هیچ اتفاق خاصی از هیچ صندوق گزارش نشده و برخی موارد که اعلام شده بود مورد بازرسی قرار گرفت که مشخص شد کذب بوده است همچنین تعدادی از افرادی با شناسنامه افراد متفرقه آمده بودند که با آنها نیز برخورد شد.

وی در خصوص تمدید مهلت زمان قانونی انتخابات گفت: احتمالاً زمان انتخابات تمدید خواهد شد اما از مردم می‌خواهیم قبل از پایان مهلت قانونی پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و رأی خود را در صندوق بیاندازند و برای ساعات پایانی نگذارند.

رئیس کمیته بازرسی ستاد انتخابات استان کرمان بیان کرد: صندوق اخذ رأی واقع در گلزار شهدای شهر کرمان از ابتدای صبح تا کنون شاهد حضور گسترده مردم برای دادن رأی بوده که مردم علاوه بر زیارت مزار ایشان در انتخابات هم شرکت کرده‌اند.

بازداشت برخی افراد به دلیل تخلف در فضای مجازی

دهقان به تخلفات فضای مجازی اشاره کرد و یادآور شد: چند روز مرتب سیستم‌های مجازی رصد می‌شده که در طی آن افراد خاطی شناسایی و با آنها برخورد شده و افرادی نیز بازداشت شده‌اند.

وی ادامه داد: افرادی که علیه یا له نامزدی اخبار کذب منتشر کرده‌اند مورد پیگرد قانونی قرار گرفتند ضمن اینکه مردم ما بسیار هوشمند هستند و آنچه که حقیقت است را مد نظر قرار می‌دهند.

وی افزود: در انتخابات سنوات گذشته میزان مشارکت مردم کشور بین ۵۰ تا ۷۰ درصد مشارکت را شاهد بودیم و در حال حاضر کرمان در رده دهم میزان مشارکت بین سایر استان‌ها قرار دارد.

دهقان یادآور شد: در حال حاضر طبق آخرین گزارشات در استان کرمان ۳۸۸ نفر افراد بالای ۹۵ سال، پنج هزار و ۵۳۱ نفر بین ۸۵ تا ۹۵ سال و ۸۰ هزار جوانان زیر ۲۵ سال رأی خود را به صندوق‌های اخذ رأی انداخته‌اند.

وی گفت: تاکنون سه صندوق اخذ رأی در مناطق صعب‌العبور به صورت آفلاین است که با آنلاین شدن اطلاعات آنها آنلاین و به روز رسانی خواهد شد.

وی به فاصله دورترین صندوق اخذ رأی تا مرکز استان اشاره کرد و ادامه داد: بخش چاهداد خداد روستای جهلدر از توابع شهرستان قلعه گنج با بیش از ۶۱۰ کیلومتر فاصله تا مرکز استان دورترین مرکز اخذ رأی می‌باشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط