حضور پر رنگ فرهنگیان البرز در انتخابات


حضور پر رنگ فرهنگیان البرز در انتخابات

کرج - ایرنا- رییس انجمن اسلامی معلمان البرزگفت: همانند 40 ساله اول انقلاب حضور فرهنگیان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پررنگ و غرورآفرین است.

منوچهراتابکی روز جمعه درگفت و گو با ایرنا اظهارداشت: معلمان درجامعه نقش پیوندی و تاثیر گذاری دارند که مهمترین هدف آنان اعتلای تعلیم و تربیت و توسعه کشوراست لذا در این دوره از انتخابات کوشش کردند تا سطح مشارکت خانواده آموزش و پرورش در این همایش سیاسی ملی بالا باشد.

وی بیان داشت: این قشر الگویی مهم همواره برای رشد فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی ، بهبود روش ها ، فرآیند و ساختار آموزش و پرورش درکشور ارائه داده و تلاش می کند تا ایران اسلامی در عرصه های مختلف به رشد و بالندگی برسدو یاد امام و شهدا از جمله شهید مقاومت حاج قاسم سلیمانی درذهن دانش آموزان حک شود و ایثارشان فراموش نشود.

اتابکی تصریح کرد: انجمن اسلامی معلمان در جامعه همانند یک پل ارتباطی بین مردم و مسوولان است هستند که در عرصه های ملی و سیاسی همچون انتخابات دغدغه انقلاب و نظام را دارند.

وی از تقویت گرایش های سیاسی، داشتن نگاه جامع و تحلیلی به مسائل مهم کشوری ، تلاش در تحقق منزلت اجتماعی معلمان ، سوق دادن افراد به سمت تفکر عقلانی، پرهیز از شعار زدگی و خلاقیت پروری به عنوان مهمترین کارکردهای انجمن اسلامی معلمان با رویکرد آگاهی بخشی وافزایش سطح مشارکت های مردمی به ویژه در ایم انتخابات یاد کرد.

اتابکی اضافه کرد: مثل گذشته فرهنگیان البر در صحنه انتخابات دوم اسفند ماه ۹۸ در قالب رای دهنده یا عوامل اجرایی و نظارتی درشعبه های اخذ رای حاضر شده اند تا به وظیفه ملی خود عمل کنند.

وی با اشاره به مطالبات فرهنگیان از مسوولان کشور، اضافه کرد: معلمان همواره به رغم مشکلاتی که دارند، تلاش برحفظ فضای سیاسی کشوررا دارند.

وی ادامه داد: دراین انتخابات حساس که همه نگاه دشمنان به حضور و مشارکت مردم در پای صندوق های رای معطوف شده ، فرهنگیان البرز پای کارآمده اند تا خط قرمز روی اهداف پوچالی آنان که کم رنگ کردن انقلاب و کاهش مقبولیت نظام مقدس جمهوری اسلامی در بین مردم است بکشند.

رییس انجمن اسلامی معلمان البرزادامه داد: ارج نهادن به معلمان در جامعه نیاز به یک تفکر عقلانی ،انسجام ملی و نگاه عدالت محور دارد تا این قشر مشکلات و دغدغه هایشان کاهش یافته و به نقطه آرامش ،منزلت و جایگاه واقعی خود در جامعه دست پیدا کنند.

اتابکی،گفتمان اجتماعی و خلاقیت مداری را از جمله راهکارهای مهم دیگر برای کاهش مشکلات در حوزه آموزش و پرورش توسط معلمان به ویژه اعضای انجمن های اسلامی معلمان در کشور برشمرد.

استان البرز ۲۶ هزار فرهنگی شاغل و ۲۵ هزار فرهنگی بازنشسته دارد.

استان البرز در این دوره از انتخابات ۱۲۰۰ شعب اخذ رای دارد که در شهرستان کرج ۷۰۴ شعبه ، فردیس ۱۵۶ شعبه بعلاوه یک شعبه برای اقلیت های مذهبی ، شهرستان اشتهارد ۴۸ شعبه ، شهرستان ساوجبلاغ ۱۴۳ شعبه ، نظرآباد ۹۹ شعبه و طالقان ۴۹ شعبه فعال شده است.

۲۳ هزار نیروی اجرایی و امنیتی انتظامی به عنوان دست اندرکار انتخابات استان البرز فعالیت خود را آغاز کرده اند.

تعداد واجدان شرایط برای رای دادن در استان البرز یک میلیون و ۷۵۰ هزار و ۵۹۰ نفر بوده که از این تعداد ۸۷۹ هزار و ۲۰۹ نفر مرد و ۸۷۱ هزارو ۳۸۱ نفر زن هستند.

تعداد رای اولی های استان البرز ۸۵ هزار و۲۷۷ نفر است که از این تعداد ۴۳ هزارو۴۸۳ نفر مرد و ۴۱ هزار و ۷۹۴ نفر زن می باشند.

استان البرز با ۲ حوزه انتخابیه و ۶ شهرستان ، جمعیتی حدود سه میلیون نفر دارد .

این استان دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


16 شعر در مورد معلم کلاس اول؛ اشعاری زیبا و خواندنی