بیمارستان علی اصغر (ع) شیراز به عنوان مرجع درمانی مقابله با کرونا تجهیز شده است


بیمارستان علی اصغر (ع) شیراز به عنوان مرجع درمانی مقابله با کرونا تجهیز شده است

شیراز - ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) در شیراز به عنوان بیمارستان مرجع در استان فارس برای رسیدگی به بیماران احتمالی آلوده به ویروس کرونا پیش بینی و تجهیز شده است.

مهرزاد لطفی در نشست کمیته بحران دانشگاه علوم پزشکی شیراز که با هدف پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در فارس، با حضور اعضای تمامی دستگاه های اجرایی استان تشکیل شد افزود: مدیران ارشد استان برای مقابله با این موضوع اعلام آمادگی کرده اند.

دکتر لطفی بر آگاهی بخشی در خصوص اهمیت بهداشت فردی و خودمراقبتی به عنوان اقدامات پیشگیرانه تاکید کرد و افزود: هدف از تشکیل این نشست هم اندیشی دستگاه های اجرایی برای آمادگی و انجام اقدامات پیشگیرانه و مقابله با ویروس کرونا در فارس است ، آمادگی درمانی برای پیشگیری از مبادی ورودی این ویروس باید در اولویت دستور کار تمامی دستگاه های اجرایی قرار گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر ابلاغ مصوبه هایی تصویب شده در این نشست از سوی نمایندگان دستگاه های اجرایی استان به مقامات خود، خواستار همکاری تمامی دستگاه های اجرایی برای آماده سازی کامل در استان شد و از تمامی آنان برای مشارکت در این کار تیمی قدردانی کرد.

معاون بهداشتی و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در زمینه پاسخگویی به موارد مربوط به ویروس کرونا نیز در این نشست، با بیان اینکه از همان ابتدای اعلام شیوع ویروس کرونا در چین، موج اطلاع رسانی و انجام اقدامات پیشگیرانه در استان فارس به خوبی آغاز شد، عنوان کزد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نخستین مجموعه سلامت کشور است که اقدام به نصب دوربین های حرارتی تشخیص دهنده در راستای شناسایی این ویروس در فرودگاه های استان فارس کرده است.

عبدالرسول همتی هدف از تشکیل این نشست را ایجاد آمادگی مقابله با این ویروس در استان از راه مشارکت دستگاه های اجرایی نظیر سازمان های مرتبط با مسافران، پایانه های مسافربری، وزارت امورخارجه، سازمان هایی که در امور قرنطینه می توانند مشارکت داشته باشند، دانست و از سازمان های امنیتی، مدیرکل بحران استان، مدیرکل پدافند غیرعامل، فرمانداری شیراز، دادستان کل استان و نیز استادان دانشگاه ها برای مشارکت در این زمینه دعوت به همکای کرد.

دکتر همتی، خودمراقبتی را عامل مهم پیشگیری در برابر درمان این ویروس برشمرد و از تمامی ارگان ها خواست در اطلاع رسانی جمعی در این زمینه سهیم شوند.

همتی افزود: با توجه به مشاهده موارد اولیه افراد مبتلا به کرونا ویروس در استان قم، سیستم بهداشت و درمان استان، آمادگی کامل در زمینه مواجهه با این مشکل را دارد، اما تاکنون هیچ موردی از ابتلا به کرونا ویروس در استان فارس مشاهده و گزارش نشده است.

او ادامه داد: زمانی که ویروس وارد کشور شد، باید پذیرفت که به استان فارس نیز خواهد رسید، بنابراین هم استانی ها نگران این موضوع نباشند و با رعایت بهداشت فردی، جداسازی بیمار از افراد سالم، شستشوی مرتب دست ها با آب و صابون، عدم تماس با افراد بیمار، می توانند به راحتی از ابتلا به کرونا ویروس جلوگیری کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: شدت بیماری زایی و کشندگی این ویروس، از آنفلوانزا پایین تر است، اما قدرت سرایت آن به فرد دیگر بیشتر است، مردم می توانند با رعایت موارد ایمنی و بهداشت فردی، با هوشیاری و آگاهی کامل از انتشار این ویروس جلوگیری کنند.

همتی با تاکید بر قرنطینه خانگی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس، توصیه کرد: بیماران مبتلا به سرطان، سالمندان، افراد با دارا بودن نقص در سیستم ایمنی بدن، افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای و تنفسی و افرادی که از داروهای شیمی درمانی استفاده می کنند، بیشتر در معرض ابتلا به کرونا ویروس قرار دارند.

وی یادآور شد: سیستم بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با تمام امکانات و تجهیزات برای مقابله با موارد احتمالی مبتلایان به کرونا ویروس، آمادگی کامل دارد.

این مسوول با تاکید بر تبلیغات هدفمند و اطلاع رسانی گسترده در راستای پیشگیری از «کرونا ویروس جدید»، افزود: تمامی دستگاه های اجرایی استان نظیر دانشگاه های آموزش و پروش، رسانه های استان ، فرودگاه های استان، شهرداری ها، سازمان حمل و نقل عمومی و شهری باید برای پیشگیری از این بیماری، اطلاع رسانی عمومی و گسترده ای را در اولویت دستور کار خود قرار دهند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و رییس مرکز بهداشت استان فارس درباره انتظارات مجموعه سلامت فارس از هر سازمان و دستگاه اجرایی، توضیحاتی ارایه داد و اعلام کرد: نشست های کمیته بحران برای آمادگی بیشتر سازمان ها در هفته جاری تکرار می شود تا سازمان ها در جریان امور مرتبط با سلامت قرار گیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همسر عروسکی محمدرضا رهبری بازیگر سریال سیب ممنوعه / همسر شیکش رو دست همه زد !