ایرنا: خانم دُرسا جباری خبرنگار بخش انگلیسی شبکه خبری الجزیره که بطور زنده از حضور مردم در پای صندوق مستقر در مسجد احمدیه منطقه نارمک تهران گزارش می داد، گفت: با برخی از کسانی که برای رای دادن به اینجا آمده اند، درباره دلیل و هدف آنها از مشارکت در انتخابات سوال کردم و اینگونه پاسخ دادند که هدف اصلی آنها، حمایت از این جناح یا آن جناح نیست بلکه برای حمایت اصل اصل نظام جمهوری اسلامی پای صندوق های رای حاضر شده اند. خبرنگار الجزیره درباره میزان مشارکت مردم پای صندوق های رای نیز گفت که فعلا حدود سه ساعت از شروع رای گیری گذشته و زمان زیادی تا پایان زمان انتخابات باقی است . بنابراین هنوز زود است که بخواهیم درباره میزان مشارکت مردم در انتخابات امروز سخن بگوییم و در این باره قضاوت کنیم.

خبرنگار شبکه الجزیره در این گزارش ، در عین حال به موضوعاتی نظیر مسائل مختلفی نظیر تنش های خارجی، تحریم ها، مشکلات اقتصادی و معیشتی و رد صلاحیت شدن تعدادی از نامزدها اشاره کرد و گفت که این مسائل ممکن است نظر برخی مردم نسبت به مشارکت در انتخابات را تحت تاثیر قرار دهد. در عین حال، برخی رسانه های غربی در مجموع، در تکاپو برای انعکاس گزارش های غیرواقع بینانه و انتشار اخبار منفی درباره انتخابات امروز هستند.

خبرگزاری رویترز در گزارشی در باره شروع انتخابات با اشاره به موضوع بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس نوشت که این امر سبب شده تا دامنه گزینه های مردم دراین انتخابات محدود شود.

شبکه فرانس 24 نیز سعی کرده تا نارضایتی مردم از شرایط اقتصادی کشور را برجسته کند. این شبکه اما اشاره نمی کند که شرایط اقتصادی و معیشتی مردم ایران در شرایط کنونی، ناشی از تحریم ها و جنگ اقتصادی است که آمریکا علیه مردم ایران به راه انداخته است.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میان‌ دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان از ساعت 8 صبح امروز -جمعه - دوم اسفند در ۲۰۸ حوزه انتخابیه - ۶ هزار و ۱۱۲ شعبه شهری، ۵۷۷ شعبه روستایی و ۴۶۱ شعبه سیار اخذ رای- برای تعیین ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی و تعیین۷ نماینده مجلس خبرگان رهبری در ۵ حوزه انتخابیه تهران، خراسان شمالی، خراسان رضوی، فارس و قم برگزار می‌شود. در این دوره از انتخابات ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۱۵۹ نفر واجد شرایط رای دادن و ۲ میلیون و ۹۳۱ هزار و ۷۶۶ نفر رای اولی هستند.