آیت الله خاتمی: مردم با رای خود می‌گویند چه فردی اصلح است


آیت الله خاتمی: مردم با رای خود می‌گویند چه فردی اصلح است

تهران- ایرنا- خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت:مردم پای صندوق رای می‌روند و با رای دادنشان می‌گویند چه فردی اصلح است و البته مبنای انتخاب آنها آن باید خدا باشد نه حزب و قومیتشان.

آیت الله خاتمی سید احمد خاتمی در خطبه نخست نماز جمعه این هفته تهران با اشاره روایتی از مولا علی (ع) گفت: ایشان تمام ماه رجب را روزه می گرفتند و می‌فرمودند ماه رجب، ماه من است ماه شعبان نیز متعلق به رسول الله و رمضان ماه خداست، باید این فرصت‌ها را غنیمت شمرد. خداوند از بندگانش می خواهد این دو ماه را بستر سازی کنند برای ورود به ماه رمضان.

خاتمی با بیان این که امروز از سبک زندگی اسلامی سخن می گوییم، گفت: درآستانه ماه رجب هستیم و در نظر داریم، بحثی درباره یاد خدا انجام دهیم.

وی با بیان این که مومنان صبح گاه و شب یاد خدا هستند، کسی که سبک زندگی قرآنی داشته باشد از یاد خدا غفلت نمی کند در روایات از دو نوع یاد خدا که یکی ذکر زبانی و دیگر یاد قلبی آمده است.

خاتمی ۹ مورد از ذکرهای یاد خدا نام برد و افزود: مقصود این است ذکر زبانی ارزشمند است البته مهم تر از آن، یاد قلبی است. یاد قلبی پروردگار کیمیا است؛ در یاد قلبی پروردگار، فرد خدا را در همه عرصه زندگی اش می بیند و به سمت گناه نمی رود و همواره آرام است و شیطان را رد می کند.

وی گفت: یاد خدا در این راه، در جان انسان است و همواره در لغزشگاه‌ها یاد خدا از بروز گناه جلوگیری می ‌کند.

خطیب نماز جمعه خطاب به جوانان گفت: در روایات آمده است شیعیان افرادی هستند که در خلوت نیز یاد خدا باشند. اگر جوانی پاک زندگی کرد خدا به این جوان افتخار می‌کند.

خاتمی گفت: لغزشگاه دیگر قضاوت است که تنها محدود به محکمه نیست امروز مردم پای صندوق رای می‌روند و با رای دادنشان می‌گویند چه فردی اصلح است و البته مبنای انتخاب آنها آن باید خدا باشد نه حزب و قومیتشان.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان این که ماه رجب در حال آمدن است، گفت: فردی که از ماه رجب صحیح استقبال کند از ماه رمضان نیز درست استقبال می‌کند.

وی افزود: همچنین در روایات آمده است، اولیا ماه رجب روزه می گرفتند، امروز اگر ما امکان روزه تمام ماه را نداریم حداقل یک روز روزه گرفته شود و اگر امکان روزه ندارید ذکر خدا را با تسبیح بگویید.

در حال تکمیل

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رهبری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شاهزاده هودونگ در جومونگ بعد از 15 سال