بخش‌هایی در مراکز درمانی کرمانشاه برای مبتلایان احتمالی به کرونا در نظر گرفته شده است


بخش‌هایی در مراکز درمانی کرمانشاه برای مبتلایان احتمالی به کرونا در نظر گرفته شده است

کرمانشاه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه تمهیدات ویژه در استان برای مقابله با ویروس کرونا اندیشیده شده است، گفت: در مراکز درمانی کرمانشاه بخش‌هایی درنظر گرفته شده تا اگر موردی مشاهده شد، مبتلایان آنجا بستری شوند.

دکتر محمودرضا مرادی روز جمعه به ایرنا افزود: هیچ موردی از بیماری کرونا در استان کرمانشاه تاکنون مشاهده نشده اما با این وجود مردم باید به شدت مراقبت‌های بهداشتی را انجام دهند.

او گفت: با توجه به اینکه ویروس کرونا منجر به مرگ ۲ نفر در قم شده از این رو امکان سرایت این ویروس به سایر نقاط کشور نیز وجود دارد.

وی اظهار داشت: برای پیشگیری مردم حتی الامکان از سفر به استان‌هایی که از طرف وزارت بهداشت به عنوان مراکز درگیر یاد می‌شود، باید خودداری کنند و از ورود به مکان‌های شلوغ، دست دادن و روبوسی پرهیز کرده و دست‌ها را در فواصل زمانی کوتاه شست و شو دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: افراد مسن و آن‌هایی که نقص ایمنی دارند، کودکان، بیماران دیابتی، افرادی که ناراحتی قلبی و کلیوی دارند و همچنین افراد دیالیزی بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند به همین دلیل باید بیشتر مراقب باشند.

مرادی اضافه کرد: مراقبت‌های جدی نیز در مرزها، فرودگاه و افرادی که به هر نحوی با چینی‌ها ارتباط داشته اند، در جریان است.

وی با تاکید بر اینکه افرادی که دارای بیماری تنفسی هستند از ورود به جمع حتما خودداری کنند، افزود: بیماری کرونا علایمی مانند سرماخوردگی دارد اما در درصدی از افراد تشدید شده و به صورت تنگی نفس و آبریزش بینی ظاهر می‌شود که در نهایت ریه‌ها را درگیر و با تنگی نفس همراه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش