دست‌اندرکاران انتخابات در کرمانشاه شنبه استراحت می‌کنند


دست‌اندرکاران انتخابات در کرمانشاه شنبه استراحت می‌کنند

کرمانشاه- ایرنا- رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه اعلام کرد که دست‌اندرکاران یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان می‌توانند روز شنبه استراحت کرده و در ادارات دولتی حاضر نشوند.

محمدابراهیم الهی تبار صبح جمعه در ستاد انتخابات کرمانشاه که در محل استانداری دایر است در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۳۲ هزار نفر در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در بخش های مختلف کار برگزاری انتخابات در استان کرمانشاه را بر عهده دارند.
وی افزود: دست اندرکاران برگزاری انتخابات که امروز تا دیر وقت مشغول برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند می‌توانند فردا استراحت کنند و غیبت آنها موجه محسوب می‌شود.
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی و استاندار کرمانشاه گفت: کار رای گیری در ۶ حوزه انتخابیه استان کرمانشاه برای انتخاب هشت نماینده مجلس شورای اسلامی از بین ۱۳۴ نامزد باقی مانده آغاز شده است.
الهی تبار عنوان کرد: یک هزار و ۵۸۵ صندوق اخذ رای امروز آرای مردم این استان را جمع آوری می کنند که از این تعداد ۶۲۱ صندوق سیار و باقی ثابت هستند.
وی ادامه داد: یک میلیون و ۵۴۶ هزار و ۴۱۳ نفر از مردم استان کرمانشاه در این دوره از انتخابات واجد شرایط رای دادن هستند که ۵۸ هزار و ۲۸۰ نفر از آنها را رای اولی ها تشکیل می دهند.
رییس ستاد انتخابات کرمانشاه عنوان کرد:کسانی که ۱۸ سال تمام دارند یعنی متولدین دوم اسفند ۱۳۸۰ و قبل از آن می توانند با در دست داشتن شناسنامه و کارت ملی (کد ملی هم قابل قبول است) می توانند در این دوره از انتخابات شرکت کنند.
الهی تبار با بیان اینکه بیش از هزار ناظر بر این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه نظارت می کنند، گفت: برای هر صندوق سیار و ثابت در مناطق دورافتاده یک بازرس و برای هر سه صندوق دیگر یک بازرس فعالیت خواهد کرد؛ همچنین در شعب حساس و مکان هایی که با ازدحام جمعیت روبه رو هستیم بازرسان به صورت دائم حضور خواهند داشت.
وی افزود: به ازای هر ۱۰ بازرس یک سربازرس نیز انتخاب شده و حراست از صندوق های رای را تحت نظر دارد، علاوه بر این در هر شهرستان هم یک بازرس ویژه تعیین شده که تعداد بازرسین ویژه در حوزه انتخابیه کرمانشاه پنج نفر است.
معاون سیاسی استاندار کرمانشاه گفت: امروز با حضور پرخیر و برکت مردم شاهد برگزاری انتخابات خوبی در سایه سلامت و بی طرفی کامل با عوامل اجرایی، نظارتی و بازرسی خواهیم بود.
الهی تبار با تاکید بر این نکته که انتخابات برای کشور عزت‌آفرین و عظمت‌آفرین است افزود: هرچه میزان مشارکت بالا باشد مجلس قوی‌تری شکل خواهد گرفت و یک مجلس قوی موجب تقویت اقتدار نظام اسلامی را فراهم خواهد کرد.
وی با تاکید بر این موضوع که دشمنان با دقت انتخابات را رصد می کنند، گفت: هر چه مشارکت مردم باشکوهتر و حداکثری باشد موجب عزت نظام می شود و دشمنان را ناامید و سرخورده و مایوس می کند.
یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح امروز (جمعه دوم اسفند) در استان کرمانشاه آغاز شد و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!