معیارهای دینی و سیاسی نمایندگان ملت در نگاه رهبر انقلاب


معیارهای دینی و سیاسی نمایندگان ملت در نگاه رهبر انقلاب

مردم باید معیارهایی را به صورت پیش‌فرض در ذهن خود نسبت به انتخاب نماینده مدنظر داشته باشند.

به گزارش شفاف، در آستانه یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی آنچه برای ملت ایران ضروری می‌نماید، انتخاب نمایندگان اصلح است. در این راستا مردم باید معیارهایی را به صورت پیش‌فرض در ذهن خود نسبت به انتخاب نماینده مدنظر داشته باشند.

در ادامه فیلمی از گزیده بیانات رهبر معظم انقلاب درباره معیارهای کاندیداهای اصلح را مشاهده می‌کنید.

معیارهای دینی و سیاسی نمایندگان ملت در نگاه رهبر انقلاب

«آدم‌هایی را انتخاب بکنند که وقتی رفت در آن مسند نشست خودش را سپر بلای مشکلات کشور قرار بدهد، فانی در خدمات و مصالح و منافع عمومی مردم باشد، کشور را به دشمن نفروشد، مصالح کشور را برای رودربایستی با این و آن زیر پا نگذارد؛ باید این را انتخاب کنند. این می‌شود یک انتخابات خوب ... مقیّد باشیم کسی برود در مجلس که نظام را، مصالح کشور را، ارزشهای اساسی کشور را تأیید بکند، تقویت کند، دنبال بکند، یک حقّ عمومی است.» (بیانات در دیدار دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات (1394/10/30)

«یکى از اساسى ترین کارها براى اینکه ما جلوى اسراف را بگیریم این است که مسئولین کشور، خودشان، کسانشان، نزدیکانشان و وابستگانشان، اهل اسراف و اهل اشرافی‌گرى نباشند. چطور می‌توانیم اگر خودمان اهل اسراف باشیم، به مردم بگوییم اسراف نکنید؛ «أَ تَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبِرِّ وَ تَنْسَوْنَ‏ أَنْفُسَکُم‏؛ آیا مردم را به نیکى فرمان مى‏دهید و خود را فراموش مى‏‌کند» (44 بقره) «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ‏ ما لا تَفْعَلُون‏؛ اى کسانى که ایمان آورده‌‏اید، چرا چیزى مى‌‏گویید که انجام نمى‌‏دهید؟» «کَبُرَ مَقْتاً عِنْدَ اللَّهِ أَنْ تَقُولُوا ما لا تَفْعَلُون‏؛ نزد خدا سخت ناپسند است که چیزى را بگویید و انجام ندهید.» (2 و 3 سوره صف)

« اولین کار این است که ما مسئولین کشور را، افرادى انتخاب کنیم که مردمى باشند، ساده زیست باشند، درد مردم را بدانند و خودشان از درد مردم احساس درد کنند. این هم به نظر من شاخص مهمى است. آگاهانه بگردید؛ برسید؛ و به آنچه که رسیدید و تشخیص دادید، با قصد قربت اقدام کنید؛ با قصد قربت پاى صندوق انتخابات بروید و خداى متعال اجر خواهد داد.» (بیانات در جمع مردم استان کردستان88/02/22 )

«رفتار داوطلبان در ریخت‌وپاش و خرج و تبلیغاتِ زیاد از اندازه‌ى لازم میتواند ماها و آحاد مردم را نسبت به آنچه که بعداً پیش خواهد آمد، آگاه و هشیار و بیدار کند. آن کسى که یا از بیت‌المال هزینه میکند، یا از پول مشتبه به حرامِ بعضى‌ها استفاده میکند، نمیتواند اطمینان مردم را جلب کند؛ به این چیزها خیلى باید توجه کرد. (بیانات در دانشگاه امام حسین علیه‌السلام 1392/03/06 )

گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب درباره انتخابات

انتهای‌پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403