یک مقام عالی امنیتی امریکا : روسیه در انتخابات 2020 از ترامپ حمایت می‌کند


یک مقام عالی امنیتی امریکا : روسیه در انتخابات 2020 از ترامپ حمایت می‌کند

تهران- ایرنا- شبکه سی ان ان به نقل از شلبی پیرسون مقام عالی امنیت انتخابات آمریکا افشا کرد که روسیه برنامه حمایت از دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2020 را دارد.  

به گزارش شبکه سی ان ان، پیرسون در هفته گذشته اطلاعاتی را در اختیار قانونگذاران قرار داد و به آن‌ها هشدار داد که سرویس‌های اطلاعاتی معتقدند روسیه برای مداخله در انتخابات ۲۰۲۰ با هدف کمک به دونالد ترامپ اقداماتی را آغاز کرده است.

وی در گزارش هفته گذشته خود به قانونگذاران مجلس نمایندگان تصویر کلی از تلاش‌های روسیه برای حمایت از ترامپ در عرصه انتخابات ۲۰۲۰ از جمله هک کردن، تقویت رسانه‌های اجتماعی و حمله به زیرساخت‌های انتخابات پرداخت.

گزارش خانم پیرسون که برای اولین بار توسط روزنامه نیویورک تایمز منتشر شد، تاکید بر آن دارد که روسیه از ترامپ طرفداری می‌کند.

بعد از روی کار آمدن دولت دونالد ترامپ در نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶، گمانه‌زنی‌های زیادی دربارهٔ ارتباط کشورهای خارجی به خصوص روسیه و سپس عربستان سعودی و امارات متحده عربی و اسرائیل با کمپین ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ برای اثرگذاری بر نتیجه انتخابات مطرح گردید.

در این راستا، تحقیقات دادستان ویژه برای بررسی دقیق این مداخلات از ۱۷ می‌۲۰۱۷ (اردیبهشت ۹۶) توسط اداره دادستانی ویژه وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا به ریاست رابرت مولر رییس سابق اف‌بی‌آی آغاز شد.

راد روزنستاین قائم‌مقام دادستان کل دستور بررسی هر گونه رابطه یا هماهنگی میانی دولت روسیه و افراد دخیل در کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ و نیز هر موضوع دیگری را که ممکن است در نتیجه تحقیقات آشکار شود، صادر کرد.

این تحقیقات منجر به چندین مورد اعلام جرم و حداقل هشت مورد محکومیت شد و احتمال استیضاح دونالد ترامپ را در صورت پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره افزایش داد. ترامپ همواره تبانی با روسیه را تکذیب و این اتهام را جعلی و رد گم‌کنی خطاب کرده‌است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس