تجارت خانوادگی؛داماد ترامپ زندانیان را برای عفو انتخاب می‌کند


تجارت خانوادگی؛داماد ترامپ زندانیان را برای عفو انتخاب می‌کند

نیویورک- ایرنا- روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت جرد کوشنر هدایت تیمی از مشاوران کاخ سفید را بر عهده دارد که گزینه‌های عفو و بخشش زندانیان را تعیین می‌کنند.

این گزارش چند روز پس از آن منتشر می شود که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، یک گروه 11 نفره از جمله چندین مجرم محکوم که در تیم فاکس نیوز یا مدافع کانال‌ راست گرا هستند و یکی از اعضای خانواده آنها، مبلغ زیادی پول به کارزار انتخاب دوباره ترامپ اهدا کرده است، مورد عفو قرار داد.

این روزنامه می افزاید این گروه از تعداد انگشت شماری از متحدان ترامپ تشکیل شده است که از اواخر سال گذشته برای گفت‌وگو درمورد سیستم جدید عفو در کاخ سفید تشکیل جلسه داده‌اند.

کوشنر، داماد و مشاور ارشد ترامپ بارها گزارش شده است که از کنترل فرایند بخشودگی زندانیان در کاخ سفید و خارج از وزارت دادگستری دفاع کرده است.

واشنگتن پست افزوده است گفته می شود "پام باندی" دادستان کل پیشین فلوریدا که در تیم‌های وکلای مدافع استیضاح و کارزار انتخاباتی ترامپ خدمت می کرد هم در این تیم قرار دارد.

به گفته یکی از مقامات دولت آمریکا، احتمالا تا پیش از انتخابات 2020، ترامپ افراد بیشتری را مشمول عفو و بخشودگی قرار خواهد داد.

مساله بخشودگی و عفو مجرمان در روزهای اخیر پس از بخشودگی راد بلگویویچ فرماندار پیشین ایالت ایلینوی که به اخذ رشوه برای صندلی خالی باراک اوباما در سنا متهم و به 14 سال زندان محکوم شده بود، داغ شد.

آدام شیف رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا و سرپرست گروه دادستانی استیضاح ترامپ در محکمه سنا هم در صفحه توئیتر خود نوشته بود : 175 هزار زندانی فدرال وجود دارد. بسیاری از آنان در حال سپری کردن احکام سخت و سزاوار عفو هستند. با این همه، ترامپ عفو را تقریبا به طور انحصاری برای این موارد استفاده می کند: حامیان سیاسی؛ افراد ثروتمند؛ فعالان نمایش‌های تلویزیونی او.

وی تصریح کرد: قریب به یقین سوء استفاده‌های بدتری در راه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش