سرشماری پرندگان مهاجر در شهرستان ساحلی کنارک


سرشماری پرندگان مهاجر در شهرستان ساحلی کنارک

زاهدان- ایرنا- حضور انواع پرندگان مهاجر اعم از آبزی و کنار آبزی به منظور زمستان گذرانی در نوار ساحلی شهرستان کنارک فرصت مناسبی برای سرشماری این پرندگان است که به اجرا در آمد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کنارک روز پنجشنبه با اشاره به اجرای طرح سرشماری پرندگان مهاجر گفت: همه ساله در فصل سرما مهاجرت پرندگان از نقاط سردسیر به نقاط گرمسیر بویژه زیستگاه‌های شهرستان کنارک شروع و در بسیاری از سایت‌ها و زیستگاه های این شهرستان مستقر می شوند.

حسن ذاتی‌کیخا افزود: زیستگاه های متنوع موجود در سواحل شهرستان کنارک شامل سواحل جزر و مدی، جنگل های مانگرو، زیستگاه های دریایی، کوهستانی و صخره ای مأمنی مناسب را برای زمستان گذرانی جمعیت های مختلف پرندگان مهاجر فراهم کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به بارندگی های دیماه و اوایل بهمن در این شهرستان و ورود سیلاب و ایجاد برکه های آب، جمعیت پرندگان در منطقه پخش شده که کار سرشماری آنها را برای محیط بانان و کارشناسان محیط زیست مشکل کرده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست کنارک اظهارداشت : با توجه به دسترسی بسیار سخت به برخی از مناطق این شهرستان پس از سیل بیش از ۷۰ درصد زیستگاه‌های پرندگان آبزی و کنارآبزی پایش و بیشترین جمعیت مشاهده شده مربوط به جمعیت باکلان بزرگ، انواع کاکایی و پلیکان پاخاکستری بود.

وی گفت: مهاجرت پرندگان فرصت مناسبی را برای علاقه‌مندان به پرنده‌ نگری فراهم می‌آورد تا برای مشاهده پرندگان به صورت حرفه‌ای اقدام کنند و این منطقه در فصل زمستان به یکی از قطب‌های پرنده‌ نگری تبدیل می‌شود و این موضوع می تواند زمینه ساز رونق صنعت گردشگری طبیعی در این شهرستان باشد.

شهرستان ساحلی کنارک از توابع استان سیستان و بلوچستان و در همسایگی بندر چابهار در ساحل دریای مکران (عمان) قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها