اخبار ضد و نقیض از پیشروی ارتش ترکیه و مزدورانش در اطراف ادلب


اخبار ضد و نقیض از پیشروی ارتش ترکیه و مزدورانش در اطراف ادلب

رکنا: در ادامه تجاوزات گروه‌های تروریستی امروز (پنج‌شنبه) چند خمپاره به پایگاه‌های ارتش سوریه در حومه ادلب شلیک شدند. این در حالی است که منابع میدانی به المیادین گفتند، اخبار درباره حمله گروه‌های شورشی و نیروهای ترکیه در حومه ادلب عاری از صحت هستند.

در حالی که شبکه خبری روسیا الیوم گزارش داد، پایگاه‌های ارتش سوریه در دو شهرک سراقب و النیرب در حومه شرقی ادلب امروز هدف چند خمپاره قرار گرفته‌اند، شبکه المیادین به نقل از منابع میدانی گزارش داد، تسلط کنترل ارتش ترکیه بر بخش‌هایی از النیرب صحت ندارد.

یک منبع نظامی به روسیا الیوم گفت: ارتش سوریه تعدادی از خودروهای زرهی ارتش ترکیه را که در حال پیشروی به سمت شهرک النیرب در شمال غرب سوریه بودند، منهدم کرد.

شبکه ماهواره‌ای سی ان ان ترکیه نیز اعلام کرد، توپخانه ارتش ترکیه پایگاه‌های ارتش سوریه را با هدف پوشش پیشروی نیروهای ویژه این کشور و تانک‌ها به سمت مناطق تحت کنترل نیروهای دولت سوریه در ادلب هدف قرار داد.

همچنین یک منبع نظامی به روسیا الیوم گفت: گروه‌های مسلح با حمایت ارتش ترکیه حمله شدیدی را به پایگاه‌های ارتش سوریه در سراقب و النیرب آغاز کردند.

به گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، نیروهای ترکیه‌ای و شبه‌نظامیان وابسته به آنها حمله خمپاره‌ای گسترده‌ای به شهرک النیرب در حومه ادلب انجام دادند.

گفته می‌شود این حملات شدید همزمان با استقرار گسترده نیروهای ترکیه‌ای و گروه‌های شبه‌نظامی در اطراف قمیناس و صرمین و آمادگی برای آغاز یک عملیات زمینی جدید به النیرب انجام شد.

ترکیه چند روز قبل نیز عملیات مشابهی انجام داد که به کنترل موقت آن بر این شهرک منجر شد اما نیروهای دولت سوریه به سرعت شهرک النیرب را پس گرفتند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی