دعوت برای حضور پرشور و گسترده مردم در انتخابات


دعوت برای حضور پرشور و گسترده مردم در انتخابات

تهران- ایرنا- شخصیت‌ها، نهادهای حاکمیتی و سازمان ها در بیانیه و اطلاعیه‌های جداگانه با اشاره به ضرورت نمایش انسجام ملی با حضوری پرشور، مردم را به حضور گسترده در انتخابات دوم اسفند فراخواندند.

آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با دعوت از عموم ملت ایران اسلامی به حضور پر شور در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: در این فضا به همدلی و انسجام ملی نیاز داریم. امیدواریم که بطلان تخیلات خامی که دشمنان در انصراف ملت از انقلاب داشته اند، بار دیگر ثابت شود. ان شاء الله همه ما در این انتخابات شرکت خواهیم کرد.

وی با تاکید بر حفظ وحدت و همدلی اظهارکرد: اعضای مجمع تشخیص مصلحت نیز مثل همه مردم در انتخابات شرکت خواهند کرد و افتخار این را خواهیم داشت که در تجلی این وحدت و انسجام ملی، سهم و نقش کوچکی داشته باشیم.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اهمیت انتخابات در نظام مردم سالاری دینی خاطر نشان کرد: انتخابات دوم اسفند ماه یک جریان مهم برای مردم سالاری دینی است. تجلی رکن جمهوریت نظام در انتخابات است و ما امیدواریم که همه با هر سلیقه ای که دارند در انتخابات شرکت کنند و اهتمام خود را به نظام جمهوری اسلامی و بحث اهمیت سرنوشتی که در دست خود مردم است، نشان بدهند.

حضور حداکثری در انتخابات، لازمه حرکت به سوی ایرانی سرفراز است
سازمان انرژی اتمی هم در پیام توئیتری از مردم خواست در انتخابات دوم اسفند مشارکت داشته باشند.

در حساب کاربری توئیتر این سازمان نوشته شده است: همانا خداوند به شما فرمان می دهد که امانت ها را به صاحبانش بدهید و هنگامی که میان مردم داوری می کنید به عدالت داوری کنید. مشارکت حداکثری در کارزار انتخابات مجلس، لازمه حرکت به سوی ایرانی سرفراز است.

مشارکت مردم، تضمین کننده امنیت و اقتدار کشور است
علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با صدور بیانیه ای به مناسبت برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، ضمن دعوت از حضور مردم در پای صندوق های رای و انتخاب افرادی شایسته تاکید کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات تضمین کننده امنیت و اقتدار کشور است.
در بخشی از این پیام آمده است: ملت بزرگ و شریف ایران، همواره در طول دوره های مختلف پس از انقلاب، با صلابت و شجاعت در جهت حفظ آرمان های نظام و حراست از ایران اسلامی ایستادگی نموده و با هشیاری و مقاومت خود توطئه های دشمنان را که خواهان تضعیف اقتدار کشور بوده و هستند از میان برده است.
ولایتی در این بیانیه از همه آحاد ملت بزرگ ایران و علاقه مندان به نظام و کشور برای حضور در پای صندوق های رای و انتخاب افرادی شایسته برای تشکیل مجلسی کارآمد و مقتدر دعوت کرد تا شاهد برگ زرین و پر افتخار دیگری از شکوه و عظمت حضور مردم همیشه در صحنه باشیم.

نقش مهم برگزاری انتخابات باشکوه در تثبیت پایه های مردم سالاری

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیه ای تاکید کرد: برگزاری یک انتخابات باشکوه و با مشارکت حداکثری شهروندان، نقش بسیار مهمی در تثبیت پایه‌های مردم سالاری و نظام جمهوری اسلامی دارد. در بیانیه این شورا به مناسبت برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی آمده است: ملت سرافراز و بزرگ ایران در حالی به استقبال انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می روند که این انتخابات به عنوان نخستین انتخابات دهه پنجم انقلاب اسلامی و با توجه به شرایط فعلی کشور از اهمیت و حساسیت فراوانی برخوردار است.
این بیانیه افزود: امروز از هر روز گذشته تاریخ ایران، توانمند سازی و تقویت قدرت فرهنگی، سیاسی و اقتصادی ایران عزیز اهمیت بیشتری دارد و مجلس شورای اسلامی، نماد قدرت فرهنگی، سیاسی و اقتصادی ملت شریف و عزیز جمهوری اسلامی ایران است. ملت آگاه و هوشیار ایران اسلامی همواره در همه بزنگاه های مهم تاریخی از امنیت، آرامش و سلامت اجتماعی در سایه همبستگی و پیوند خالصانه با ارزش های الهی و رهبری حکیم و الهی جمهوری اسلامی ایران صیانت کرده است و در سایه نظام برآمده از انقلاب اسلامی و در طول چهار دهه حاکمیت مردم سالاری دینی، همه ارکان نظام را با رای خود تعیین کرده و در هر انتخابات با حضور پرشکوه خود به دوست و دشمن نشان داده که از حرکت در مسیر مقاومت و استقامت بر آرمان‌ها و اهداف خود پایدار است و با نشاط اجتماعی بر استقرار جامعه اسلامی تاکید دارد.
در این بیانیه اضافه کرد: برگزاری انتخابات با رای حداکثر و اداره امور کشور بر اساس رای و نظر مردم از اصلی‌ترین و مهم‌ترین جلوه‌های رابطه مردم با نظام اسلامی است و به همین دلیل است که برگزاری یک انتخابات باشکوه و با مشارکت حداکثری شهروندان، نقش بسیار مهمی در تثبیت پایه‌های مردم سالاری و نظام جمهوری اسلامی دارد.
در بخش دیگری از بیانیه این شورا تاکید شد انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی برای تعیین نمایندگان خانه ملت در شرایط کنونی کشور نیز از اهمیت فراوانی برخوردار است.
شورای عالی انقلاب فرهنگی در بیانیه انتخاباتی خود ادامه داد: بدون تردید هدف اصلی دشمنان ملت ایران و در راس آن‌ها آمریکای سلطه طلب از اعمال فشار همه جانبه به ملت ایران، دلسرد کردن ملت از پیمودن مسیر پرافتخار و غرورآفرینی است که چهاردهه با اقتدار پیموده شده و این مسیر چیزی جز حرکت در مسیر تحقق اهداف انقلاب اسلامی یعنی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی نیست.
این بیانیه تاکید کرد که با نگاه به تاریخ چهار دهه حیات پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی آنچه که بیش و پیش از همه چیز به چشم می‌خورد دستاوردهای غرورآفرین در همه عرصه‌ها و میدان‌هایی است که ملت در آن پانهاده است.
دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تقدیر و سپاس از ملت شریف و آگاه ایران اسلامی برای حضور پرشکوه در راه‌پیمایی دشمن شکن ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ و عشق آفرینی بزرگ در تشیع پیکر مطهر سردار همیشه جاودان شهید سلیمانی گرانقدر، آحاد ملت سربلند را به حضور فراگیر در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و خلق حماسه‌ای دیگر فرا می‌خواند.

فرصت قانونی برای تعیین سرنوشت کشور را از دست ندهیم
محسن رهامی رییس «بنیاد بین المللی صلح» ضمن دعوت مردم به حضور فعال در انتخابات گفت: انتخابات مجلس یکی از عرصه های مهم حضور و مشارکت سیاسی و مدنی مردم در جمهوری اسلامی ایران بوده و حضور فعال در چنین صحنه ای جهت تعیین سرنوشت کشور، حق ملی و قانونی همه شهروندان ایرانی است، از دست دادن این فرصت و چشم پوشی از این حق قانونی و ملی، نوعی فرصت سوزی و امتیازدهی به رقبای سیاسی تلقی می‌شود.
رهامی افزود: با توجه به مراتب فوق، از همه هموطنان عزیز تقاضا دارد با همه انتقادها و گله های به حقی که ممکن است به گردش امور کشور یا نحوهٔ تأیید صلاحیتهای نامزدهای انتخابات مجلس، داشته باشند، فرصت استفاده از این حق قانونی و ملی را ازدست ندهند و با انتخاب افراد صالح و توانمند، در تشکیلی مجلسی کارآمد، پرتوان و در خور شان ملت شایسته ایران و در تراز نام ایران عزیز، در جهت استیفای حق قانونی و ملی خود اقدام و ایفای نقش کنند.
رییس بنیاد بین المللی صلح اظهار یادآور شد: امروزه در تمامی جوامع توسعه یافته، گردش قدرت و تعیین سرنوشت کلان سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، بر مدار انتخابات و صندوق های رأی می گردد، دنیای پیشرفته، تاکنون هیچ بدیلی را در جهت توسعهٔ دموکراسی و مردم سالاری، به عنوان جایگزین صندوقهای رأی عرضه نکرده است.

انتخابات باشکوه، مظهر اراده و پایداری ملت ایران است
سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به مناسبت فرارسیدن موعد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری با صدور بیانیه‌ای گفت: مردم با حضور میلیونی خود پای صندوق‌های رای، انتخاباتی باشکوه که مظهر اراده و پایداری ملت ایران است را به نمایش خواهند گذاشت و جان تازه‌ای به جریان مقاومت خواهند بخشید.
وی افزود: این بار نیز ملت ایران به صحنه خواهد آمد چون می‌داند انتخابات امنیت آفرین و دشمن‌شکن است. چون می‌داند یک انتخابات پرشور با ناامیدی دشمنان، فشارهای اقتصادی و سیاسی دشمن را کاهش می‌دهد.
سردار جلالی خاطرنشان کرد: ایرانیان در انتخابات شرکت می‌کند چون فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی ایران را دوست دارند و به آن عشق می ورزند. ملت ایران این بار نیز خواهد آمد چون آگاه است که شکوه انتخابات، مظهر پایداری و مقاومت ملی است.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان‌ دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری دوم اسفند سال جاری برگزار می شود. بنا به اعلام ستاد انتخابات استان تهران، شمار افراد واجد شرایط حق رای در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در این استان، تعداد ۹ میلیون و ۶۴۴ هزار و ۹۸۱ نفر است که تعداد ۲۰۰ هزار و ۱۹۸ نفر رای اولی هستند.

در کل کشور ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۱۵۹ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد، ۲ میلیون و ۹۳۱ هزار و ۷۶۶ نفر کسانی هستند که با رسیدن به سن ۱۸ سالگی برای اولین بار می توانند در انتخابات شرکت کنند. تعداد ۶ هزار و ۶۸۹ شعبه اخذ رای نیز در استان تهران برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای خبرگان رهبری پیش بینی شده که از این تعداد، ۶ هزار و ۱۱۲ شعبه شهری، ۵۷۷ شعبه روستایی و ۴۶۱ شعبه سیار اخذ رای است.

با توجه به اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای خبرگان رهبری به طور همزمان در روز دوم اسفند ماه برگزار می شود در مجموع حدود ۱۳ هزار و ۳۷۸ صندوق اخذ رای و ۱۱ میلیون برگ تعرفه در شعب اخذ رای استان تهران پیش بینی و توزیع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !