بیش‌از 33 هزار بازدید از مراکز تولید فرآورده‌های دامی سیستان و بلوچستان انجام شد


بیش‌از 33 هزار بازدید از مراکز تولید فرآورده‌های دامی سیستان و بلوچستان انجام شد

زاهدان- ایرنا- رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره‌کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌از 33 هزار و 400 بازدید از مراکز تولید و توزیع فرآورده‌های خام دامی این استان از ابتدای امسال تا کنون انجام شده است.

دکتر حمید جانفدا روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این بازدیدها ۵۶۹ مورد غیر بهداشتی مشاهده شده که طی آن ۱۹۳ مورد ارجاع به مراجع قضایی، حدود هزارو ۸۰۰ تن فرآورده ضبط شده، تعداد ۳۳۰ مورد نمونه برداری و بیش از ۱۳۰تن فرآورده ناسالم معدوم شد.

وی گفت: در بازدیدهای نظارتی به عمل آمده از کشتارگاه های دام استان بیش از ۱۱۰ هزار دام مختلف اعم از گاو، گاومیش، گوسفند، بز، شتر و شترمرغ مورد بررسی قرار گرفت و حدود ۴۵ تن لاشه ناسالم و غیربهداشتی معدوم شد.

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان افزود: همچنین در بازدید از کشتارگاه‌های طیور در سطح استان حدود ۱۶۴ هزار قطعه مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد بیش‌از ۲ هزار و ۸۰۰ لاشه ناسالم و غیربهداشتی بود و پس از انجام هماهنگی لازم معدوم شد.

وی بیان کرد: نظارت دامپزشکی ضامن سلامت و امنیت غذایی جامعه و جلوگیری از بروز بیماری مشترک بین انسان و دام می‌شود.

جانفدا گفت: بازدیدهای نظارتی کارشناسان دامپزشکی به صورت مستمر جهت تضمین سلامت فرآورده‌های خامی و امنیت غذایی جامعه در حال انجام است.

وی ادامه داد: کارشناسان نظارت این اداره به منظور جلوگیری از تخلف در حوزه بهداشت دامی و سلامت فرآورده‌های خامی دامی به صورت پیوسته در حال بازدید و بررسی از کشتارگاه های دام و طیور و مراکز تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !