بیش‌از 33 هزار بازدید از مراکز تولید فرآورده‌های دامی سیستان و بلوچستان انجام شد


بیش‌از 33 هزار بازدید از مراکز تولید فرآورده‌های دامی سیستان و بلوچستان انجام شد

زاهدان- ایرنا- رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره‌کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌از 33 هزار و 400 بازدید از مراکز تولید و توزیع فرآورده‌های خام دامی این استان از ابتدای امسال تا کنون انجام شده است.

دکتر حمید جانفدا روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این بازدیدها ۵۶۹ مورد غیر بهداشتی مشاهده شده که طی آن ۱۹۳ مورد ارجاع به مراجع قضایی، حدود هزارو ۸۰۰ تن فرآورده ضبط شده، تعداد ۳۳۰ مورد نمونه برداری و بیش از ۱۳۰تن فرآورده ناسالم معدوم شد.

وی گفت: در بازدیدهای نظارتی به عمل آمده از کشتارگاه های دام استان بیش از ۱۱۰ هزار دام مختلف اعم از گاو، گاومیش، گوسفند، بز، شتر و شترمرغ مورد بررسی قرار گرفت و حدود ۴۵ تن لاشه ناسالم و غیربهداشتی معدوم شد.

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان افزود: همچنین در بازدید از کشتارگاه‌های طیور در سطح استان حدود ۱۶۴ هزار قطعه مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد بیش‌از ۲ هزار و ۸۰۰ لاشه ناسالم و غیربهداشتی بود و پس از انجام هماهنگی لازم معدوم شد.

وی بیان کرد: نظارت دامپزشکی ضامن سلامت و امنیت غذایی جامعه و جلوگیری از بروز بیماری مشترک بین انسان و دام می‌شود.

جانفدا گفت: بازدیدهای نظارتی کارشناسان دامپزشکی به صورت مستمر جهت تضمین سلامت فرآورده‌های خامی و امنیت غذایی جامعه در حال انجام است.

وی ادامه داد: کارشناسان نظارت این اداره به منظور جلوگیری از تخلف در حوزه بهداشت دامی و سلامت فرآورده‌های خامی دامی به صورت پیوسته در حال بازدید و بررسی از کشتارگاه های دام و طیور و مراکز تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق