سه هزار نفر، کار برگزاری انتخابات در خاش را برعهده دارند


سه هزار نفر، کار برگزاری انتخابات در خاش را برعهده دارند

زاهدان - ایرنا - فرماندار خاش سیستان و بلوچستان گفت: سه هزار نفر عوامل اجرایی، بازرسی، نظارت و امنیت برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را در این شهرستان بر عهده دارند.

صاحب گل صالحی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در افزون ‌بر ۲۰۰ شعبه اخذ رای شهر خاش، بخش‌های مرکزی، نوک آباد و ایرندگان، میرجاوه، کورین و نصرت آباد زاهدان برگزار می‌شود.
وی اظهار داشت: هیات‌های اجرایی، نظارت بر انتخابات شورای نگهبان، بازرسان، عوامل امنیتی و انتظامی و کاربران رایانه در کنار هم به برگزاری سالم و باشکوه انتخابات می‌اندیشند.
فرماندار خاش گفت: زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه خاش فراهم شده و افراد دخیل در انتخابات آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.
وی با اشاره به اینکه ۳۳ درصد از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی سابقه داوطلبی داشته‌اند گفت: نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات این دوره از مجلس در مقایسه با انتخابات دوره قبل از رشد ۸۷ درصدی برخوردار بوده است.
صالحی اظهار داشت: در مدت یک هفته از مهلت قانونی نام‌نویسی از داوطلبان ۴۳ نفر برای حضور در عرصه رقابتی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه خاش، میرجاوه، کورین و نصرت آباد نام‌نویسی کردند.
وی افزود: ۹۱ درصد از داوطلبان این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی مرد و تنها ۹ درصد زن بودند.
رییس ستاد انتخابات خاش ادامه داد: سه نفر از بین داوطلبان دارای مدرک دکترا، ۲ نفر نماینده ادوار و فعلی، ۳۴ نفر فوق لیسانس، ۱۸ نفر فرهنگی، ۴ استاد دانشگاه و ۱۲ نفر کارمند بودند.
رییس ستاد انتخابات خاش بیان کرد: اقشار مختلف مردم خاش نیز از مدتها قبل آماده حضور گرم، پرشور و حماسی در انتخابات بوده و امسال نیز حماسه‌ای بزرگ و ماندگار را خلق می‌کنند.
وی اظهار داشت: افراد توانمند، دلسوز و نخبگان جامعه خاش از مدتها قبل با رایزنی‌های مختلف برای حضور در این عرصه مهم اعلام آمادگی کرده‌اند.
به گزارش ایرنا حوزه انتخابیه خاش شامل شهر خاش، بخش‌های مرکزی، نوک آباد و ایرندگان، میرجاوه، کورین و نصرت آباد زاهدان دارای یک نماینده است.
خاش از توابع سیستان و بلوچستان در ۱۸۵ کیلومتری زاهدان مرکز این استان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر