حفظ همبستگی ملی با شرکت در انتخابات


حفظ همبستگی ملی با شرکت در انتخابات

دزفول- ایرنا - شهروندان دزفول بار دیگر عزم خود را برای مشارکت حداکثری در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی جزم کرده‌اند تا همبستگی ملی خود را به جهانیان نشان دهند.

شور و نشاط انتخاباتی این روزهای مردم دزفول در شهرها و روستاهای این شهرستان نشان از احساس مسوولیت آنها در قبال تعیین سرنوشتشان است.
استقبال از نامزدها با آداب و رسوم و پایکوبی‌های محلی عربی و لری نشان می‌دهد همه اقشار خود را برای حضوری باشکوه آماده کرده‌اند.
نشست‌های تبلیغاتی نامزدها با حضور گسترده مردم در حال برگزاری است و طیف‌ها و گروه‌های مختلف سعی در جذب دیگر اعضای خانواده و دوستان برای مشارکت در انتخابات و فرد مورد نظر دارند.
یکی از بانوان دزفول دلیل مشارکت خود در انتخابات را همبستگی مردم دانست و گفت: برای اتحاد جامعه در انتخابات شرکت خواهم کرد.
سکینه تخت فیروزه افزود: همبستگی بین اقشار مختلف عاملی است که باعث شده من برای شرکت در انتخابات این دوره مشتاق‌تر شوم.
وی به ویژگی‌های نماینده اصلح اشاره کرد و گفت: نماینده مورد نظر من باید عادل باشد و به مشکلات مردم رسیدگی کند.

محسن داوری یکی دیگر از شهروندان دزفول نیز رای خود را تیری به قلب جنتلمن‌های فرودگاه بغداد دانست و گفت: حفظ وحدت کشور و پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دلیل شرکت من در انتخابات است.

وی افزود: از نظر من فرد اصلح باید نیرویی سلیمانی وار، انقلابی، وحدت آفرین و هم تراز مجلس انقلابی باشد.

فروغ نام‌آور یکی دیگر از بانوان دزفول نیز اظهارداشت: من در انتخابات شرکت می‌کنم چون کشورم را دوست دارم و نمی‌خواهم بیگانگان برایش تصمیم بگیرند.
وی رای خود را مهر تاییدی بر نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: در انتخابات شرکت می‌کنم چون خود را مدیون خون پاک شهیدان می‌دانم.
این بانوی دزفولی بیان کرد: نامزد اصلح از نظر من باید پایبند به دین و نظم باشد و به وعده‌های خود عمل کند.

الهام رضایی دیگر شهروند دزفولی گفت: به عنوان یک ایرانی خودم را موظف به شرکت در انتخابات می‌دانم و می‌خواهم با انتخاب درست سهمی هرچند کوچک در آبادانی شهرم داشته باشم.
وی افزود: نامزد اصلح نباید قومیت گرایی و عقاید نابجا داشته باشد بلکه باید وجدان کاری و قانونمندی را سرلوحه کار خود قرار دهد.
منصور روزه دار دیگر شهروند دزفولی نیز گفت: من به عنوان یک ایرانی که به سرنوشت کشورم اهمیت می‌دهم شرکت در انتخابات را تکلیف شرعی، عقلی و اجتماعی خود می‌دانم.
وی افزود: هم خودم شرکت خواهم کرد و هم دیگران را به مشارکت حداکثری در انتخابات تشویق می‌کنم.
روزه دار بیان کرد: نماینده مجلس باید معتقد به نظام مقدس جمهوری اسلامی، پیرو ولایت، دلسوزمردم، شجاع و انقلابی باشد و بتواند با بینش سیاسی بالا تصمیمات خوبی در مجلس بگیرد.
محمدرضا زارع دیگر شهروند دزفولی نیز شرکت در انتخابات را حق و فرصتی برای بیان دموکراسی دانست و گفت: نماینده باید به جوانان، مصالح جامعه و آینده کشور توجه کند.
وی با بیان اینکه نماینده اصلح باید شجاع، متعهد و متدین باشد، افزود: نماینده باید به قوانین کشور و بین الملل و مسایل سیاسی و اقتصادی آگاه باشد و به دنبال تفرقه، حزب یا قوم خود نباشد.
سید محمد شاهزاده صفوی دیگر شهروند دزفولی نیز گفت: مشارکت در انتخابات از نظر شرعی واجب است و حتی افرادی که پایبند به دین و مذهب نیستند نیز انتخابات را فرصتی برای ایجاد یک فضای دموکراسی و تاثیرپذیر در تصمیمات مهم کشوری می‌دانند لذا من رای خواهم داد چون یک مسلمان ایرانی هستم.
وی افزود: جوان و انقلابی بودن، تعهد، تخصص، صداقت، امانتداری، شجاعت، بصیرت و ضریب هوشی بالا از ویژگی‌های نماینده اصلح هستند.

فاطمه سگوند یک شهروند دیگر نیز علت شرکت در انتخابات امسال را پایداری نظام جمهوری اسلامی و احترام به خون سردار سلیمانی و شهیدان دانست و گفت: پایبندی به آرمان‌های انقلاب، امانتداری و فساد ستیزی از ویژگی‌های نماینده اصلح می‌باشند.
وی افزود: فردی که به عنوان نماینده یک شهرستان در مجلس حاضر می‌شود نباید اهل باند بازی و حزب گرایی باشد بلکه باید به فکر همه اقشار مردم باشد.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول نیز با اشاره به اهمیت حضور حداکثری در انتخابات مجلس گفت: ۳۴۶ هزار نفر در دزفول واجد شرایط رای دهی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس هستند که ۵۱ درصد از این افراد مرد و ۴۹ درصد زن هستند.

امید بن عباس افزود: ۳۱۵ شعبه اخذ رای ثابت و سیار در بخش‌های مختلف شهرستان دزفول در نظر گرفته شده است.
وی اظهارداشت: تعداد رای اولی‌های حوزه انتخاباتی شهرستان دزفول هشت هزار و ۲۰۰نفر است که از اسفند امسال وارد عرصه انتخابات سیاسی خواهند شد.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول افزود: ۶۱ نفر در حوزه انتخاباتی شهرستان دزفول داوطلب یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شدند که از این تعداد ۳۵نفر توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند.
وی درخصوص تخلفات انتخاباتی نیز گفت: همه مقررات و ضوابط انتخاباتی فصل تبلیغات داوطلبان به صورت کتبی و شفاهی به آنان ابلاغ شده و درصورت انجام هرگونه تخلف، کمیته رسیدگی و پیشگیری از جرائم انتخابات پیگیری خواهد کرد.

شهرستان دزفول با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی فردا جمعه دوم اسفندماه برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رئیسی آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان را جویا شد