مرکز خانواده پایدار در دانشگاه سیستان وبلوچستان افتتاح شد


مرکز خانواده پایدار در دانشگاه سیستان وبلوچستان افتتاح شد

مرکز خانواده پایدار دانشگاه سیستان وبلوچستان در چهار حوزه آموزش، مشاوره، همسان گزینی و تسهیلات با حضور حجت الاسلام والمسلمین صالحی، مسئول ستاد ازدواج دانشجویی کشور افتتاح شد.

رئیس دانشگاه سیستان وبلوچستان در مراسم افتتاح این مرکز اظهار داشت: مرکز خانواده پایدار با پیگیری‌ها و هماهنگی دفتر نهاد نمایندگی دانشگاه و از بهمن‌ماه سال قبل آغاز شد.

دکتر رضایی افزود: با توجه به آمارهای موجود، تعداد جوانان مجرد در جامعه در حال افزایش است از این رو وجود این مرکز از مدت‌ها قبل در مجموعه دانشگاه احساس می‌گردید،ایشان خاطر نشان نمود طی جلسات متعددی که با دفتر نهاد و معاونت فرهنگی و اجتماعی برگزار نمودیم، به‌منظور تقویت زیرساخت کانون خانواده و جوانان و دانشجویان این مرکز بنیان نهاده شد.

وی گفت: از همه نهادهای فرهنگی مستقر در دانشگاه و تمامی اساتید حوزه و دانشگاه درخواست می‌کنمتا دانشگاه را از دانش و تجربیات ارزشمند خود در زمینه‌ی هر چه‌بهتر اداره شدن این مرکز یاری کنند.

مسئول ستاد ازدواج دانشجوئی کشور نیزبا ابراز خرسندی از افتتاح این مرکز ارزشمند و خیرخواهانه آن را اقدامی شایسته و مبارک دانست.

حجت‌الاسلام محمدمهدی صالحی با اشاره به آمار بالای طلاق و کاهش ازدواج به آسیب‌شناسی این مقوله پرداخت و با برشمردن مشکلات و معضلات موجود در جامعه، دانشگاه را اولین محیط به‌منظور کاهش این آسیب‌ها دانست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 4 میلیون نفر درآ ستانه ازدواج هستند خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی «طرح ازدواج ملی دانشجوئی» قدم اساسی و مهمی را برداشته‌ شده و امیدواریم با آموزش‌های لازم و با همیاری سایر دستگاه‌ها به‌اندازه وسعمان آنها را در مسیر تشکیل خانواده قرار دهیم چراکه اگر از این معضل اجتماعی جلوگیری نشو دچار بحران جمعیتی خواهیم شد.

حجت الاسلام آقا طهرانی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه سیستان بلوچستان نیز با ارائه گزارشی از روند راه‌اندازی مرکز ازدواج پایدار دانشگاه اظهار داشت: این مرکز با توجه به وسعت دانشگاه و تعداد دانشجویان، توسط دفتر نهاد و ریاست دانشگاه از سال 97 آغاز شد.

وی اظهار داشت: این مرکز باهدف آموزش، همسان گزینی، مشاوره و ارائه تسهیلات در مرکز ازدواج پایدار تجمیع شد تا ظرفیت‌ها به فعلیت برسد.

وی افزود: با کمی تحقیق و بررسی متوجه می‌شویم باید از برنامه‌ها و اقدامات مؤثر در ازدواج دانشجویی در دانشگاه‌های دیگر استفاده کنیم. این مرکز نیز این فعالیت‌ها را از قبل از افتتاحیه آغاز کرده و تا کنون 27 برنامه آموزشی و کارگاهی با موضوع خانواده و ازدواج برگزار شده است.

وی بیان کرد: سال گذشته بیش از 70 نفر برای ازدواج دانشجویی ثبت‌نام کرده‌اند، خدمات‌رسانی به آنان آن‌طور که باید انجام‌نشده و تلاش داریم در این زمینه بیشتر زوج‌های دانشجویی را کمک کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز اظهار کرد: با توجه به افزایش آمار طلاق در جامعه لزوم ایجاد مراکز مشاوره در حوزه خانواده ضروری به نظر می‌رسد، طلاق ریشه‌های فکری و فرهنگی دارد اما عدم شناخت کافی زوجین از هم و ازدواج‌های احساسی سبب می‌شود در چند سال بعد از ازدواج خانواده متلاشی شود.

ابراهیم نوری افزود: در زندگی‌های مشترک مشکلاتی پیش می‌آید، اگر راه‌حل منطقی برای حل مشکلات وجود نداشته باشند خانواده دچار فروپاشی می‌شود، این مراکز به مدیریت بحران در مسائل خانوادگی کمک می‌کند.

وی بیان کرد: افراد مجرد که به سن ازدواج رسیده‌اند نیز می‌توانند از خدمات این مرکز استفاده کنند، فعالیت‌های این دانشگاه در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی محدود به دانشگاه نیست بلکه در حاشیه شهر و نقاط مختلف نیز خدمات ارائه می‌کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها