مومن حقیقی در عبادت خالصانه خود از خداوند طلبکار نمی‌شود


مومن حقیقی در عبادت خالصانه خود از خداوند طلبکار نمی‌شود

حجت‌الاسلام حسینی با بیان‌اینکه مومن حقیقی در عبادت خالصانه خود از خداوند طلبکار نمی‌شود، گفت: مصداق چنین مومنی در روزگار ما سردار سلیمانی است که با وجود زحمات 41 ساله برای انقلاب و نظام اسلامی، همچنان خود را بدهکار انقلاب و مردم تصور می‌کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «میرهاشم حسینی» شامگاه جمعه، ۲۵ بهمن در هیات نورالرضا(ع) به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: خداوند متعال دوستدار توبه‌کنندگان است.

تولیت مدرسه علمیه آیت الله حق شناس(ره) با اشاره به روایتی از ائمه معصومین(ع) تصریح کرد: خداوند متعال بهترین پاداش‌ها را به کسی عنایت می‌کند که خالصانه او را عبادت کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به روایت دیگری مبنی بر اینکه رضایت خداوند متعال به رضایت حضرت زهرا(س) بستگی دارد، ابراز کرد: ائمه معصومین(ع) حجت الهی بر بندگان خدا هستند و حضرت زهرا(س) حجت خداوند بر ائمه معصومین(ع) هستند.

وی با استناد به روایتی از حضرت زهرا(س) مبنی بر اینکه عبادت خالص دو شرط دارد، بیان کرد: عبادت اول اینکه انسان نیت انجام همه عبادات الهی را داشته باشد از همه محرمات پرهیز کند و هر زمان خطا یا اشتباهی انجام داد، سریع توبه کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با تاکید بر اینکه انسان گناهکار باید سریع از گناه و خطایی که مرتکب شده توبه کند، اضافه کرد: پیامبر اسلام(ص) با اینکه هیچ گناهی به درگاه الهی نداشتند هر روز ۷۰ بار توبه می‌کردند، خداوند توبه کنندگان را دوست دارد.

تولیت مدرسه علمیه آیت الله حق شناس(ره) با بیان اینکه سیر و سلوک در طریق الهی با گناه ممکن نیست، ابراز کرد: مومنان حقیقی در همه اعمال و رفتار خود حقی از دیگران را ضایع نمی‌کنند و در این زمینه بسیار مراقبت دارند.

وی با اشاره به شرط دیگر عبادت خالص از نظر حضرت زهرا(س) تاکید کرد: مومن حقیقی در عبادت خالصانه خود از خداوند طلبکار نمی‌شود؛ مصداق چنین مومنی در روزگار ما سردار سلیمانی است که با وجود زحمات ۴۱ ساله برای انقلاب و نظام اسلامی همچنان خود را بدهکار انقلاب و مردم تصور می‌کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به بخشی از فرمایشات امام حسین(ع)، گفت: وقتی امام در دعای عرفه می‌فرمایند: همه خوبی‌های من نیز بد بود، این نشان می‌دهد که ما طلبکار خدا نیستیم، مومنی که خالصانه گمنام و بی‌ادعا فقط برای رضای خدا کار می‌کند، خود را طلبکار نمی‌داند.

تولیت مدرسه علمیه آیت الله حق شناس(ره) با اشاره به عظمت شهادت سردار سلیمانی، گفت: سردار سلیمانی با وجود توانمندی‌های فراوان از دنیا دل بریده بود و آرزوی شهادت می‌کرد؛ خداوند با شهادت او دنیا را تکان داد.

وی در پایان با بیان اینکه سردار سلیمانی خالصانه برای خدا کار کرد به همین دلیل شهادت او دنیا را تکان داد، خاطرنشان کرد: هر کس خالصانه برای کسب رضای الهی در مسیر او جهاد کند خداوند مسیر را برای او هموار کرده و بهترین‌ها را در سرنوشت او قرار می‌دهد.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) کاخ سعدآباد در تعطیلات نوروز 1403