صادرات وازلین نانویی به کشور‌های گرمسیری


صادرات وازلین نانویی به کشور‌های گرمسیری

یکی از شرکت‌های تولیدکننده وازلین در کشور با استفاده از نانوذرات اکسیدروی اقدام به تولید وازلین‌هایی با خاصیت آنتی‌باکتریال و ضدپرتو فرابنفش کرده است.

صادرات وازلین نانویی به کشور‌های گرمسیری

به گزارش شفاف، ردپای استفاده از وازلین به قرن ۱۹ میلادی برمی گردد، زمانی که یک شیمیدان اهل بروکلین به نام روبرت آگوست (Robert Augustus) اولین درمان طبیعی پوست را به منظور برطرف کردن ساییدگی یا خراش روی آن در سال ۱۸۶۹ ابداع کرد. وازلین ترکیبی از پارافین، ریزبلورین‌های مومی شکل و روغن معدنی است که وازلین از خشکی و تعریق بیش از اندازه پوست جلوگیری می‌کند.

در طی سالیان طولانی استفاده از وازلین در کشور ما رواج داشته و شرکت‌های مختلفی اقدام به تولید آن کرده اند. اما هم اکنون یک شرکت داخلی موفق به تولید وازلین نانویی شده است که با استفاده از ماده ضدپتو امواج فرابنفش مانع از آسیب به پوست می‌شود.

یکی از شرکت‌های تولیدکننده وازلین در کشور با استفاده از نانوذرات اکسیدروی اقدام به تولید وازلین‌هایی با خاصیت آنتی‌باکتریال و ضدپرتو فرابنفش کرده است. محصولات این شرکت به کشور‌های عربی و آفریقایی صادر می‌شود.

وازلین نانویی مانع از آسیب به پوست می‌شود

یکی از مسئولان این شرکت می‌گوید: در مناطق گرمسیری تابش آفتاب با شدت بالا می‌تواند آسیب‌های زیادی برای پوست بدن به همراه داشته باشد. ترک‌های پوستی یکی از این مشکلات است که می‌تواند تبدیل به زخم شود. از این رو وازلین در این مناطق برای حفاظت از پوست استفاده می‌شود. این شرکت که سابقه طولانی در تولید وازلین‌های بهداشتی دارد به سراغ استفاده از فناوری‌نانو رفته است. اکسیدروی نانومقیاس را به وازلین اضافه کردیم تا این ماده به عنوان یک ماده ضدپرتو فرابنفش عمل کرده و بتواند مانع از آسیب پوست شود.

وازلین نانویی مانع از عفونت و زخم روی پوست می‌شود

او در ادامه افزود: اکسیدروی نانومتری در خود شرکت تولید می‌شود. نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که افزوده شدن اکسیدروی موجب شده تا این ماده پرتو فرابنفش را بلوک کرده و محافظت از پوست انجام شود. همچنین نانوذرات اکسیدروی به عنوان ماده آنتی‌باکتریال عمل کرده و مانع از عفونت و زخم روی پوست می‌شود. در واقع اکسیدروی عملکرد دو منظوره داشته و هم مانعی برای پرتو فرابنفش بوده و هم خاصیت آنتی‌باکتریال دارد.

مدیرعامل این شرکت می‌گوید: وازلین حاوی نانوذرات با ظرفیت سه تن در ماه تولید و به بازار عرضه می‌شود. این وازلین‌ها در حال حاضر به کشور‌های آفریقایی و کشور‌های عربی نظیر اردن و امارات متحده عربی صادر می‌شوند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن