نزدیک شدن پهپاد ناشناس به هواپیمای وزیر دفاع روسیه


نزدیک شدن پهپاد ناشناس به هواپیمای وزیر دفاع روسیه

روزنامه روسی از پرواز یک پهپاد مزاحم در نزدیکی هواپیمای وزیر دفاع روسیه حین پرواز در آسمان اروپا خبر داده و افزود این اتفاق واکنش جنگنده‌های صربستان را در پی داشت.

نزدیک شدن پهپاد ناشناس به هواپیمای وزیر دفاع روسیهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وبگاه یوکرین وایر، روزنامه ایزوستیای روسیه اعلام کرد بنا به اطلاعات به دست آمده از منابع نظامی و دیپلماتیک صربستان یک فروند پهپاد ناشناس به هواپیمای حامل سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه حین پرواز در آسمان اروپا نزدیک شد.

روزنامه روسی نوشت در حالی که هواپیمای شویگو در حریم هوایی کوزوو در حال پرواز بود، این پهپاد به فاصله ۱۵۰ متری این هواپیما نزدیک شد و نیروی هوایی صربستان برای رهگیری این پهپاد مزاحم چند فروند جنگنده «میگ-۲۹» را به پرواز درآورد.

بیشتر بخوانید:

مخالفت روسیه با بیانیه شورای امنیت درباره ادلب بالگرد‌های تهاجمی روسیه به موشک‌های بالدار مجهز می‌شوند

روزنامه روسی ایزوستیا اعلام کرد این پهپاد که احتمالا از نوع «ام کیو- ۹» یا «آرکیو -۴ گلوبال هاوک» بود در امتداد مرز بین صربستان و کوزوو پرواز کرد.

چنین هواپیما‌های بدون سرنشین به ویژه در حریم هوایی اوکراین و بر فراز دریای بالتیک، نزدیک مرز‌های روسیه دیده می‌شوند.

پهپاد‌های آرکیو-۴ گلوبال هاوک در اروپا متعلق به ارتش آمریکا هستند. این هواپیما‌های بدون سرنشین تا ۴۰۰ کیلومتر برد پروازی دارند و قادر به رهگیری ارتباطات هوایی هستند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس