اولین نمایشگاه عکس بدرقه سردار در کیش گشایش یافت


اولین نمایشگاه عکس  بدرقه سردار  در کیش گشایش یافت

کیش - ایرنا - اولین نمایشگاه عکس بدرقه سردار گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی چهارشنبه شب در مرکز همایشهای بین المللی جزیره کیش گشایش یافت.

به گزارش ایرنا در این نمایشگاه ۷۴ قطعه تصویر از جلوهای عشق، ارادت و حضور مردم در آیین بدرقه سردار دلها از لحظات ورود تا مراسم خاکسپاری این سردار بزرگ در مرکز همایش های بین المللی کیش به نمایش گذاشته شده است.

این تصاویر که از میان ۱۲۰۰ عکس ارسال شده به نمایشگاه عکس «بدرقه سردار» داوری و انتخاب شده، مربوط به عکاسان از سراسر و رسانه های مختلف از جمله خبرگزاری ایرنا در معرض دید عموم قرار گرفته است .

این نمایشگاه همراه با رونمایی از کتاب عکس جلوهای بدرقه سردار قاسم سلیمانی، در آیینی با حضور عکاسان و پدیدآورندگان این آثار، دست اندرکاران امور فرهنگی، حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان، حجت اسلام و المسلمین امام جمعه کیش و غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش فعالیت خود را آغاز کرد.

مدیرعامل منطقه آزادکیش؛ برگزاری این نمایشگاه را کاری ارزشمند و حرکتی آغازین در راهی بزرگ توصیف کرد و از سرعت عمل دست اندرکاران و مدیران اجرایی این رویداد قدردانی کرد.

غلامحسین مظفری افزود: این موضوع در جریان مراسم گرامیداشت سردار سلیمانی در مصلای کیش مطرح شد و بسرعت به تصمیم گیری و اجرا رسید، و به عنوان حرکتی ماندگار فرهنگی و ارزشی در جزیره کیش شکل گرفت و قطعا تداوم خواهد یافت وآثار و برکات فراوانی خواهد داشت.

وی اطلاع رسانی قویتر و گسترده تر در نقطه شروع این رویداد فرهنگی را از انتظارات خود ذکر کرد و افزود: نمایشگاه عکس بدرقه سردار در واقع نقطه شروع یک تور نمایشگاهی است و باید هرچه بیشتر به آن پرداخته شود لذا منطقه آزاد کیش بایدسهم و نقشی موثر در تداوم آن داشته باشد.

همچنین سعید پورعلی؛ معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد کیش در این آیین از برگزاری تور نمایشگاهی، بدرقه سردار سلیمانی به عنوان چهره بین المللی نهضت مقاومت در سطح ملی و منطقه ای و حوزه مقاومت خبر داد و افزود: این تور نمایشگاهی به همت سازمان منطقه آزاد کیش در این جزیره برپا شده و بزودی در سایر مناطق آزاد و مراکز استانها به نمایش گذاشته خواهد شد.

امام جمعه کیش نیز طی سخنانی با اشاره به تعابیر شخصیتهای ملی و منطقه ای و بزرگان از ابعاد شخصیتی سردار سلیمانی گفت: در این تعابیر از آن سردار بزرگ نه به عنوان فرد بلکه به عنوان یک مکتب و شحصیتی جامع و بزرگ شهدا نامبرده شده و این بدان معنا است که شناخت و معرفی سردار سلیمانی نیازمند کار علمی، پژوهشی و استفاده از ابزار هنری که برگزاری نمایشگاه بدرقه سردار نقطه آغاز این راه است.

در این مراسم، حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه نماینده ولی فقیه در استان کرمان، با اشاره به ۴۰ سال مبارزات سردار سلیمانی و بیان خاطراتی از آن شهید والامقام، برگزاری نمایشگاه عکس بدرقه سردار را کاری شایسته و ارزشمند توصیف کرد.

سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ابومهدی المهندس معاون نیروی مردمی عراق (الحشد الشعبی) و همراهانشان بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ در جریان یک عملیات تروریستی با حمله موشکی پهپادهای آمریکایی به شهادت رسیدند. این حمله با نظارت و دستور مستقیم رییس جمهوری آمریکا انجام شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش