هزینه‌های کلان انتخاباتی نشان از عدم اِخلاص فرد دارد


هزینه‌های کلان انتخاباتی نشان از عدم اِخلاص فرد دارد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خرج‌های سنگین برای خدمت به مردم نیست، بلکه برای اشغال کردن صندلی‌های مجلس است.

به گزارش افکارنیوز،

آیت الله محسن مجتهد شبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به برخی هزینه‌های کلان در تبلیغات انتخاباتی ، گفت: مسلما این سورها، هدیه‌ها و ولیمه‌های انتخاباتی راهکارهای خلافی برای تبلیغات انتخابات و برای جذب آرای مردمی هستند و فرقی هم ندارد که پول دهند یا شام و نهار.

اخبار سیاسی- او ادامه داد: این اقدامات همه نمونه‌ای از تخلفات تبلیغاتی محسوب شده و از نظر شرعی هم مشکل دارد، کما اینکه اگر اصل، خدمت به مردم است قطعا مردم با دیدن عمل آنها به او رای خواهند داد و اگر هم قصدش خدمت نباشد هیچ‌کس با چنین تبلیغاتی نمی‌تواند رای جمع کند و این امری بر خلاف قانون ،شرع و اخلاق تبلیغاتی است.

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به واکنش مناسب از سوی مردم، افزود: واکنش مردم دست کم باید منفی بوده و هرکس که آزاده باشد نباید در این سورها شرکت کنند؛ بنابراین اگر دیدند کسی برای تبلیغات خود این برنامه‌ها را برگزار می‌کند در این برنامه‌ها شرکت نکند و اگر هم تذکر و امر به معروف و نهی از منکر زبانی را موثر می‌دانند زبانی به آن فرد تذکر دهند که این اقدامات درست نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: قطعا افرادی که این پروپاگانداها را دارند و بیش از حد معمولی اصراف می‌کنند نشان می دهد اینها مخلص نیستند، زیرا فردی که اخلاص دارد از این اقدامات منزه بوده و صرفا با یک پوستر خود را معرفی می‌کند واگر هم مردم رای ندادند مسئولیت از روی دوش او برداشته می‌شود.

او در پایان خاطر نشان کرد: معمولا افرادی متوسل به این اقدامات می‌شوند که اخلاص درآنها وجود ندارد و اقدامات آنها برای خدمت به مردم نبوده ،بلکه برای جذب آرای مردم و برای اشغال کردن صندلی‌های مجلس است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی