احتمال انتصاب دیپلمات تندروی آمریکایی به مدیریت اطلاعات ملی


احتمال انتصاب دیپلمات تندروی آمریکایی به مدیریت اطلاعات ملی

تهران- ایرنا- روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد ترامپ احتمالا سفیر تندروی آمریکا در برلین را به عنوان سرپرست مدیریت اطلاعات ملی ایالات متحده انتخاب کند.

روزنامه نیویورک تایمز بامداد پنجشنبه به نقل از سه منبع آگاه نوشت که انتظار می‌رود دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا «ریچارد گرنل» سفیر این کشور در آلمان را به عنوان سرپرست مدیریت اطلاعات ملی منصوب کند.

به نوشته نیویورک تایمز، گرنل که به دلیل پرسروصدا بودنش در دوران فعالیت سیاسی و همچنین در دوره سفارتش در آلمان مورد انتقاد بود، فردی وفادار به ترامپ به شمار می رود که قرار است گروهی از نهادهای اطلاعاتی آمریکا را مدیریت کند.

با این انتصاب، او جایگزین «جوزف مگوایر» سرپرست فعلی اطلاعات ملی آمریکا می‌شود که پس از استعفای «دن کوتز» به این سمت منصوب شد. از زمان استعفای کوتز، مدیریت اطلاعات ملی آمریکا ریاست دائم نداشته و همواره توسط سرپرست موقت اداره شده است.

گرنل فعالیت زیادی در توئیتر دارد و مدام درباره خطر مشارکت دادن شرکت چینی هواوی در زیرساخت‌های شبکه نسل پنجم در اروپا و شکست اروپا در تامین سهم خود از بودجه ناتو پیام منتشر می‌کند.

به گزارش ایرنا، گرنل پیشتر طولانی‌ترین دوره حضور خود در سازمان ملل متحد را به عنوان سخنگوی آمریکا ایفا کرده است. او که از هواداران رژیم صهیونیستی است، روز سه شنبه ۷ آبان به شبکه فاکس نیوز گفت تهدید به نابودی اسرائیل نباید نادیده گرفته شود.

گرنل در آذرماه امسال از پیوستن شش کشور اروپایی به سازوکار مالی اینستکس برای تجارت با ایران انتقاد کرد. سفیر آمریکا در آلمان همچنین در تهدید و فشار به اروپایی‌ها برای پیوستن به کمپین فشارحداکثری علیه ایران نقش فعالی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا