زنان مهمترین محور توسعه در اجتماع را تشکیل می‌دهند


زنان مهمترین محور توسعه در اجتماع را تشکیل می‌دهند

زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: زنان مهمترین محور توسعه در اجتماع را تشکیل می دهند و عدم حضور آنان در عرصه‌های مختلف، توطئه و اندیشه بدخواهان است.

احمد علی موهبتی روز چهارشنبه در جشن بانوی امید که به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه (س) و روز مادر با حضور جمعی از مدیران و مشاوران بانوی استان برگزار شد، بر لزوم بهره‌مندی هدفمند واثربخش نیمی از ظرفیت جامعه که زنان هستند تاکید کرد و اظهار داشت: هر انسانی در حوزه‌ای که احساس می کند می تواند اثر گذار و توانمند باشد باید حضور یابد.

وی گفت: اگر می گوییم "فاطمه فاطمه است" دلیلش رسالت روشن و نیکی است که این بانوی برگزیده دو عالم آن را به خوبی نشر داده و از این رو باید بانوان در هر عرصه ای اعم از مدیریت های سیاسی و اجتماعی آگاهانه فعالیت کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به ایام انتخابات افزود: در چهار حوزه استان زنان در کارزار انتخاباتی مشغول فعالیت هستند و ۶۰ درصد از بانوانی که کاندید شده بودند صلاحیتشان مورد تایید قرار گرفته است.

وی بیان کرد: حسب دستور رییس جمهوری و با توجه به قانون برنامه ششم توسعه که اختصاص ۳۰ درصد از پست‌های سرپرستی و مدیریتی به حوزه بانوان را پیش بینی کرده تلاش می کنیم این مهم تحقق یابد و خوشبختانه در استان سیستان و بلوچستان این امر تا حدودی محقق شده است.

موهبتی همچنین با اشاره به اینکه باید مدیران براساس شایستگی انتخاب شوند گفت: باید در جامعه به فرهنگ سازی و ارزشگذاری بر مفاهیمی نظیر کار جهادی و کرامت انسانی کمک کرد و خوشبختانه بانوان در این حوزه ظرفیت بسیار ارزشمندی را دارند.

در پایان این مراسم از بانوان برگزیده در حوزه های ورزشی، فرهنگی، اجتماعی و مشاوران دستگاه های اجرایی در امور بانوان استان توسط استاندار سیستان و بلوچستان تجلیل شد.

همچنین در این مراسم فریبا برنایی بجد مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان نیز به شرح وضعیت بانوان و عملکرد دفتر امور بانوان پرداخت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا