یک موضوع در دو سریال، به فاصله کمتر از یک سال!


یک موضوع در دو سریال، به فاصله کمتر از یک سال!

سریال از سرنوشت کاریست از گروه فیلم و سریال شبکه دو که در سه فصل تولید شده است، در خلاصه داستان آمده است که؛ داستان از رفاقت هاشم و سهراب دو پسربچه‌ پرورشگاهی آغاز می‌شود. آنها از کودکی در این مرکز زندگی می‌کنند تا به مرحله نوجوانی و جوانی می‌رسند. آنها که آرزوهای بزرگی را در سر می‌پرورانند، فراز و نشیب‌های زندگی‌شان محور...

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛سریال "از سرنوشت" کاریست از گروه فیلم و سریال شبکه دو که در سه فصل تولید شده است، در خلاصه داستان آمده است که؛ " داستان از رفاقت هاشم و سهراب دو پسربچه‌ پرورشگاهی آغاز می‌شود. آنها از کودکی در این مرکز زندگی می‌کنند تا به مرحله نوجوانی و جوانی می‌رسند. آنها که آرزوهای بزرگی را در سر می‌پرورانند، فراز و نشیب‌های زندگی‌شان محور روایت‌ اتفاقات این سریال می‌شود."


این سریال 60 قسمتی که در 3 فصل آماده شده است؛کاری است از محمدرضا خردمندان، کارگردانی که بیست و یک رو بعد را در کارنامه خود دارد و خیلی خوب می‌تواند از عهده بازی گرفتن از کودکان و نوجوانان بر بیاید، از طرفی خردمندان در این دو کار خود ثابت کرده است که دنیای کودکان و نوجوانان را خیلی خوب می شناسد به همین دلیل است که در این ژانر موفق است،و این موفقیت را می توان هم در اثرسینمایی او و هم در سریال جدیدش دید.


با این حال آن چه که در رابطه با سریال " از سرنوشت" مورد بحث و حتی نقد است، این است که چرا موضوع و فیلمنامه‌ای آن قدر شبیه به سریال "بچه مهندس" آن هم بار دیگر از سوی شبکه دوم سیما و به فاصله کمتر از یک سال مورد تأیید قرار گرفته است، شاید دوستان در توجیه بگویند که تفاوت‌های زیادی بین این و دیگری وجود دارد؛ بله قطعا این گونه است اما موضوع اصلی همان است که در دیگری بوده، رفاقت دو دوست که از کودکی در کنار هم و در یتیم خانه بزرگ شده اند و همین باعث شده تاوابستگی زیادی به هم داشته باشند، جواد و رسولِ بچه مهندس و هاشم و سهرابِ از سرنوشت!


جالب تر این که آن سریال سه فصلی است و این هم سه فصلی! در بچه مهندس جواد بزرگ شده و خیلی زود عاشق می شود، در "از سرنوشت" نیز بسیاری از وقایع پیرامونِ همین عشق در سنین پایین اتفاق می افتد.


بنابراین همان طور که گفتیم شباهت زیادی بین "از سرنوشت"و "بچه مهندس" وجود دارد، هر چند که قطعا "ازسرنوشت" توانسته در این رابطه موفق‌تر از "بچه مهندس" قدم بردارد، اما به هر حال این نوع انتخاب موضوع و داستان و تأیید فیلمنامه را می توان ضعفی در گروه فیلم و سریال شبکه دو دانست.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403