راه مرکز پیوند قلب به زودی/ پیگیر راه‌اندازی پیوند کبد هستیم


راه  مرکز پیوند  قلب  به زودی/ پیگیر راه‌اندازی پیوند  کبد  هستیم

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از راه اندازی پیوند قلب در استان در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: راه اندازی پیوند کبد را نیز در برنامه داریم.

دکتر محمودرضا مرادی در حاشیه آیین افتتاح نهمین کنگره سراسری سالیانه انجمن پیوند مغز استخوان که امروز (30 بهمن) در محل بیمارستان امام رضا ( ع) کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به نوین بودن علم سلولهای بنیادی، گفت: در حال حاضر تعدادی از بیماری ها که با روش های معمول قابل درمان نیستند از طریق این علم درمان می‌شوند.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز پیوند مغز استخوان از سال 1393 در کرمانشاه گفت: طی این سالها 157 عمل پیوند مغز استخوان در این مرکز انجام شده است.

مرادی خاطرنشان کرد: از این پیوند در درمان انواع بیماریها از جمله سرطان خون، لنفوم و تالاسمی استفاده می شود.

وی با اشاره به هزینه بالای این پیوند گفت: هم اکنون 34 میلیون تومان از هزینه هر پیوند مغز استخوان از طریق منابع دولتی تامین میشود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی در ادامه با اشاره به انجام پیوند کلیه از سال 1368 تاکنون در استان، گفت: طی این سالها 1700 پیوند کلیه در استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه پیوند قرنیه نیز در استان در حال انجام است، گفت: در ماه های اخیر مرکز کاشت حلزون نیز در استان راه اندازی شده است.

مرادی از راه اندازی پیوند قلب در آینده ای نزدیک در استان خبر داد و افزود: محدودیت های کمی در این زمینه داریم که در حال برطرف شدن است و به زودی انجام این پیوند را در استان خواهیم داشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه راه اندازی مرکز پیوند کبد نیز در استان در دستور کار قرار دارد افزود: راه اندازی این پیوند زمان زیادی نیاز دارد، چرا که در حال حاضر نیروی تخصصی انجام این پیوند را در استان ، اما راه اندازی آن همچنان در برنامه است و با جدیت پیگیری می‌شود.

مرادی اظهار کرد: تمام تلاش ما این است که به عنوان قطب درمانی غرب کشور به حدی برسیم که هیچ بیماری برای درمان و انجام پیوند به خارج از استان اعزام نشود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بدر و ببر