ساماندهی 400 راهنمای گردشگری ویژه ایام نوروز در گیلان


ساماندهی 400 راهنمای گردشگری ویژه ایام نوروز در گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه هیچ واحد اقامتی مجور افزایش نرخ را در ایام نوروز ندارد، گفت: 400 راهنمای گردشگری در ایام نوروز برای خدمت رسانی به گردشگران ساماندهی شده اند.

شهرود امیرانتخابی امروز در جلسه شورای اداری گیلان که در استانداری برگزار شد، با اشاره به آمادگی گیلان برای میزبانی از مسافران نوروزی اظهار کرد: در سال گذشته ۱۲ اثر در راستای برندسازی آثار تاریخی و فرهنگی به ثبت رسیده که ثبت جنگل های هیرکانی در شهرستان های تالش، رودبار و فومن یکی از مهم ترین موارد است و پس از ثبت جهانی جنگل های هیرکانی سبب افزایش محافظت آنان می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری گیلان با اشاره به ثبت ۱۶ اثر طبیعی گیلان در فهرست آثار ملی، افزود: مشارکت های جهانی مهم ترین و بزرگترین اعتبار برای جذب گردشگری است، تقاضا می کنم در ایام بعد از انتخابات جشن ثبت جهانی جنگل های هیرکانی را در استان داشته باشیم.

وی با اشاره به ثبت  جهانی چادرشب بافی روستای قاسم آباد و تاثیر آن بر جذب گردشگران خارجی، گفت: باتوجه به ارزش تاریخی ماسوله و اقداماتی که تاکنون در راستای ثبت جهانی شدن آن انجام گرفته، پیشنهاد می شود کمیته رفع موانع ثبت جهانی شدن ماسوله در استانداری گیلان تشکیل شود و انشاالله تا پایان دولت تدبیر و امید این اثر فرهنگی و تاریخی هم به ثبت جهانی برسد.

امیرانتخابی با اشاره به آمادگی ستاد خدمات سفر، تصریح کرد: دستورات لازم به فرمانداری ها و نمایندگی های میراث در شهرستان ها در خصوص فعال کردن عملکرد نظارت بر واحدهای اقامتی، مهمانپذیرها، مسافرخانه ها، سرویس های بهداشتی عمومی، نمارخانه ها ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه هیچ واحد اقامتی مجور افزایش نرخ را در ایام نوروز ندارد، گفت: نرخ نامه ها برای واحدهای اقامتی و مهمانپذیرها ارسال شده و باید در دید عموم نصب شود.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به ساماندهی ۴۰۰ راهنمای گردشگری در ایام نوروز برای خدمت رسانی به گردشگران، بیان کرد: دفاتر خدماتی مغز متفکر ورود گردشگران به گیلان هستند که برای جذب و حضور گردشگران با آنان نیز هماهنگی هایی صورت گرفته است. در کنار نمایشگاه های صنایع دستی، جشنواره های متعددی برای ایام نوروز برنامه ریزی شده است.

امیرانتخابی افزود: شعار «گیلان رویایی سبز در بستری از تاریخ کهن» برای سال ۹۹ ستاد خدمات سفر انتخاب شده است، در استان گیلان غار رشی با ۲۳۰ هزار سال قدمت سکونت گاه تاریخی بوده است، همچنین گیلان با ۱۲۰۰ اثر و محوطه ثبت ملی شده می تواند پذیرای گردشگران داخلی و خارجی باشد.

در ادامه ماکان پدرام، مدیرکل راه و شهرسازی گیلان افزود: در طرح اقدام ملی مسکن ۱۱۶۴۹ واحد تعهد در گیلان تعهد داریم که حدود ۴۰۰۰ واحد توسط سازمان ملی مسکن و ۲۵۰۰ واحد بنیاد مسکن و ۵۰۰۰ واحد هم بازآفرینی شهری است.

وی افزود: ۶۰ هکتار زمین تعیین تکلیف شده داریم و برای اجرای این طرح انتظار داریم دستگاه هایی اجرایی که امکان واگذاری زمین را دارند مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان