از ضرورت بهره‌گیری از فعالان زیست محیطی تا تلاش برای مدیریت جمع‌آوری پسماند


از ضرورت بهره‌گیری از فعالان زیست محیطی تا تلاش برای مدیریت جمع‌آوری پسماند

در نشست پایانی سال سمن‌های محیط زیستی استان بر بهره‌گیری از فارغ‌التحصیلان این رشته برای انجام پروژه‌ها و تدریس دروس مربوطه تاکید شد.

حسن اکبری، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی، امروز چهارشنبه ۳۰ بهمن، در حاشیه نشست پایانی سال سمن‌های محیط زیستی استان در سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران، از فعالیت ۲۵ سمن اسمی در حوزه محیط زیست خبر داد.

وی با بیان اینکه فعال‌ترین سمن‌ها در شهرستان‌های طبس، قاین، فردوس و بیرجند وجود دارند، افزود: علاوه بر سمن‌ها افرادی نیز وجود دارند که در بحث محیط زیست فعال هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی بیان کرد: از ابتدای سال هر ماه مسئولان محیط زیست با سمن‌ها جلسه برگزار کردند تا ضمن شنیدن انتقادات، پیشنهادات و برنامه‌های سمن ها، برای ادامه فعالیت‌ها به آنان انگیزه دهیم.

به گزارش ایسنا، اکبری ادامه داد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با نگاه رئیس این مجموعه به عنوان یک دستگاه تصمیم‌ساز استان در نشست سمن‌های محیط زیست شرکت کرده و گاهی میزبان این جلسات بوده است که این امر در کشور بی‌نظیر است.

وی با بیان اینکه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تا جایی که امکان دارد قول‌های مساعدی داده و کمک‌های اعتباری در راستای حفظ محیط زیست می‌کند، تصریح کرد: این یک فرصت ویژه برای توسعه و فرهنگ‌سازی زیست محیطی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در مورد مهم ترین مصوبات این جلسه، افزود: مقرر شد جلسه‌ای با حضور مسئولان مربوطه گذاشته شود تا به پیشنهاد مناسب برای انجام کار پایلوت در مورد مدیریت پسماند برسیم و آن پیشنهاد را در کارگروه پسماند به ثبت برسانیم و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز به تحقق آن کمک کند.

اکبری اظهار کرد: همچنین مقرر شد مکاتباتی را با دستگاه‌ها در خصوص استفاده کمتر از مواد پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف انجام دهیم.

وی با بیان اینکه طی این نشست که آخرین نشست امسال بود مقرر شد در صورت تامین کسری پایان سال اعتباراتی از سوی سازمان مدیریت به سمن‌ها تعلق گیرد، خاطرنشان کرد: قرار شد در خصوص تدریس درس انسان و محیط زیست در مدارس با تعامل با آموزش و پرورش یک بازنگری صورت گیرد و از طریق معاونت سیاسی استانداری پیگیری کنیم که متخصصان محیط زیست تدریس این درس را برعهده گیرند و آموزش‌های لازم به معلمان داده شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با بیان اینکه مقرر شد در روز جهانی حیات وحش برنامه اصلی در سازمان مدیریت برگزار شود، بر همگرایی لازم با سمن‌های مرتبط منابع طبیعی تاکید کرد.

اکبری با اشاره به اینکه پیشنهاد ثبت شرکت‌های مشاوره در حوزه محیط زیست نیز داده شد، اظهار کرد: هرساله نزدیک به یک میلیارد تومان انجام پروژه‌های محیط زیستی به خارج از استان داده می‌شود که می‌تواند انجام و اجرای آن در اختیار شرکت‌های داخل استانی قرار گیرد.

وی افزود: با اجرای این پروژه‌ها به دست فارغ‌التحصیلان محیط زیست استان می‌تواند در رونق اشتغال بومی تاثیرگذار باشد

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از انجام گفتمان با دهیاری‌ها و شهرداری‌ها برای مدیریت پسماند خبر داد و یادآور شد: همچنین مقرر شد وضعیت مصرف پلاستیک در مغازه‌ها و صنوف نیز پیگیری شود.

در این جلسه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی پس از شنیده نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات مسئولان سمن‌های زیست محیطی، بر حمایت هرچه بیشتر از فعالیت‌های این سمن‌ها تاکید و دستورات لازم را برای پیگیری مشکلات و مسائل مربوطه صادر شد.

از ضرورت بهره‌گیری از فعالان زیست محیطی تا تلاش برای مدیریت جمع‌آوری پسماند

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا