غرامت شهادت حاج قاسم را از آمریکا می‌گیریم/ احتمال توقیف اموال ترامپ به نفع خانواده شهدا


غرامت شهادت حاج قاسم را از آمریکا می‌گیریم/ احتمال توقیف اموال ترامپ به نفع خانواده شهدا

اصانلو درباره جزئیات بررسی ابعاد پرونده شهادت سردار سلیمانی توضیحاتی داد.

غرامت شهادت حاج قاسم را از آمریکا می‌گیریم/ احتمال توقیف اموال ترامپ به نفع خانواده شهدا

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد اصانلو قاضی ویژه رسیدگی به پرونده ترور سپهبد قاسم سلیمانی در حاشیه نشست تخصصی بررسی ابعاد شهادت سردار سلیمانی، درباره روند رسیدگی به این پرونده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مرحله ثبت و تقدیم دادخواست هستیم، پیگیری‌های مقدماتی و تشریفات برای ثبت و تقدیم دادخواست وجود دارد؛ هنگامی که فرآیند و تشریفات قانونی طی شد محاکمه آغاز می‌شود و رأی هم مطابق قانون در زمان مقتضی صادر خواهد شد.

اصانلو در پاسخ به این سوال که چند درصد فرآیند قانونی طی شده است، گفت: تشریفاتی تحت عنوان آیین دادرسی مدنی وجود دارد، مقرراتی که الزامی هستند و باید این مقررات رعایت شود، لذا این گونه نیست که وقتی دعوایی مطرح شد بدون رعایت تشریفات محاکمه صورت گیرد و رأی صادر شود.

وی ادامه داد: از آنجایی که رعایت تشریفات قانونی و آیین دادرسی مدنی برای محاکمه الزامی است، چاره‌ای نداریم که این تشریفات را رعایت کنیم و مطابق قانون هم باید تصمیم‌گیری انجام و رأی صادر شود.

قاضی ویژه رسیدگی به پرونده ترور سپهبد قاسم سلیمانی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر بحث محکومیت دولت آمریکا و پرداخت غرامت به ایران گفت: قانون صلاحیت محاکم جمهوری اسلامی مصوب سال ۹۱، این ظرفیت را برای طرح و اقامه دعوا علیه دولت و مقامات آمریکا پیش بینی کرده و می‌توان از ظرفیت‌های بین‌المللی برای اجرای این طرح خصوصا توقیف اموال ترامپ به عنوان یک تاجر و بساز و بفروش بین‌المللی استفاده کنیم.

قاضی ویژه رسیدگی به پرونده سردار سلیمانی بیان کرد: خوشبختانه برای رسیدگی به پرونده اقداماتی صورت گرفته و پرونده در مرحله ثبت و تقدیم دادخواست است و پس از ابلاغ اوراق قضایی محاکمه هم صورت می‌گیرد و این محاکمه حتما علنی خواهد بود.

اوصانلو با اشاره به همکاری دولت عراق در رسیدگی به این پرونده گفت: همکاری دولت عراق خوب بوده و آن‌ها هم همراه هستند، زیرا به نوعی محل وقوع جرم در این کشور بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا می‌توانیم در عرصه عمل به لحاظ حقوقی از جهت اینکه سازمان‌های بین‌المللی همراه ما نیستند کاری انجام دهیم یا خیر؟ اظهار کرد: بحث‌های بین‌المللی مقولات و موضوعات خاص خود را می‌طلبد، اما مانع از اقدامات قضایی و پیگیری‌های حقوقی ما نیست.

اصانلو با بیان اینکه عرصه بین‌المللی، عرصه پیگیری، رایزنی و مذاکره است، گفت: هرچقدر بتوانیم با ابزار قانونی و قدرتمندی پیگیر شویم به نتیجه می‌رسیم و اگر این نباشد به نتیجه نخواهیم رسید.

وی درباره شکایت خانواده‌های درگیر در حادثه ترور بیان کرد: فعلا شکایتی از سوی خانواده‌ها ثبت نشده است.

قاضی ویژه رسیدگی به پرونده سردار سلیمانی در واکنش به این سوال که آیا دیر اقدام به پیگیری نکرده‌اید؟ گفت: خیر، دیر اقدام نکردیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک